Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 298 днів. За цей час ми опублікували 26307 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Що це означає для українських міст та які є проблеми на шляху його впровадження?

Сьогодні Верховна Рада у другому читанні проголосувала за законопроект №4121. Норми цього закону вводять правові механізми для впровадження у містах єдиного електронного квитка для всіх видів громадського транспорту.

Про це написав на своій сторінці у Facebook народний депутат, співавтор закону, Ігор Васюник. За його словами, це важливий і перший крок до змін (у сфері міських пасажирських перевезень). Далі рішення за органами місцевого самоврядування: наскільки швидко введуть Е-квиток в громадському транспорті – настільки влада міст дбає за мешканців своїх міст. Депутат називає такі переваги механізмів ухваленого закону:

  • Кожне місто самостійно визначатиметься впроваджувати чи ні Е-квиток. Так само міська влада визначатиме вид, форми носіїв, затверджуватиме правила користування міським пасажирським транспортом;
  • при запровадженні Е-квитка, пасажири будуть зобов’язані реєструвати е-квиток, заходячи у громадський транспорт та нести відповідальність за невиконання цієї вимоги;
  • встановлюється обов’язковість Е-квитків для пільговиків у населених пунктах, де запроваджено автоматизовану систему оплати. Тут варто наголосити – що всі пільговики отримають Е-квиток безкоштовно.

Директор компанії A+С Україна, транспортний спеціаліст Дмитро Беспалов відноситься до ухвалення закону з «обережним оптимізмом». За його словами, впровадження е-квитка – це серйозне порушення статусу кво у містах, де вже сформувались фінансові потоки у сфері громадського транспорту. Нова компанія-адміністратор обігу коштів, що буде посередником між транспортними підприємствами та пасажирами, акумулюватиме у себе на певний час дуже великі кошти для подальшого їх розподілу. А це дуже привабливий бізнес. І тут справа навіть не в комісії за адміністрування, каже Беспалов, а у можливості заробляти на цих коштах, наприклад, за допомогою короткострокових депозитів.

Інша проблема, наприклад, в Києві – це власники приватних машрутних таксі, каже пан Дмитро. Якщо вони стануть частиною системи єдиного е-квитка, то працюватимуть не з готівкою. А це, в свою чергу, сильно вплине на їхню рентабельність. Для отримання прибутку їм доведеться підняти вартість проїзду та скасувати пільги, що є дуже болючим кроком вже з політичної точки зору – виборці не оцінять такий крок.

Тому, перш ніж вводити е-квиток саме в Києві, доведеться зіштовхнутися з проблемами, що нашаровувались у столиці роками.

Нагадаємо, обіцянки запровадити електронний квиток у столиці лунають кожен рік, починаючи з 2011-го.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button