Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24975 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Комунальне підприємство «Київпастранс» підписало договір з польським заводом Pesa на придбання 40 трамваїв за ціною 61 мільйон євро, зібраних за участі російської корпорації «Уравагонзавод», повідомляє Центр транспортних стратегій.
Рухомий склад повинен має бути доставлений до 29 грудня 2017 року. Вартість одного трамваю становить 1,527 млн євро або 45,329 млн гривень. Договором передбачено, що вартість може бути переглянута, якщо курс євро, встановлений Нацбанком України, зміниться на понад 10% щодо курсу на дату підписання договору.
Термін гарантійного обслуговування складає 36 місяців. В кінці липня комісія Київради щодо дотримання законності зажадала від мера Києва Віталія Кличка не укладати договір з Pesa. Крім процедурних порушень, депутатів обурив той факт, що Київ закуповує трамваї російського виробництва. Трамваї «71-414», які в Україні зареєстровані як «71-414К» збиралися на заводі найбільшої оборонної корпорації РФ «Уралвагонзавод».
У виданні КиевVласть відзначають, що в технічних характеристиках трамвая «71-414К», прикріплених до договору, відсутні дані по максимальному навантаженню на вісь. На думку експертів, цей показник є одним з основних для забезпечення безпеки пасажирів. Згідно з ДСТУ 4876: 2007 «Вагони трамвайні пасажирські. Загальні технічні вимоги», максимально допустиме навантаження на вісь на наших рейках становить 80 кН (або 8,157 т). При цьому максимальне навантаження трамваїв «71-414К» становить 9,555 т або 93,73 кН.
Перевищення максимального навантаження на вісь, за словами фахівців, може спричинити те, що трамвай може зійти з рейок і перевернутися. Побоювання експертів підтверджує той випадок, що першого серпня в Києві на лінії швидкісного трамвая в напрямку Борщагівки з рейок зійшов куплений трамвай Pesa моделі «71-414К».
Раніше Антимонопольний комітет України (АМКУ) відмовився розглядати скаргу іншого учасника тендеру ТОВ СП «Електронтранс» «про невідповідність трамваїв Pesa понад 190 пунктам чотирьох українських ДСТУ. В АМКУ це мотивували тим, що «Електронтранс» порушив терміни подачі скарги.
Раніше повідомляли, що польська компанія PESA може відкрити українське виробництво.
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті