Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 122 днів. За цей час ми опублікували 24984 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Проте пішоходизація центру є нормою для міст в усьому світі. Авторка петиції жаліється на ускладнений трафік, через перекриття Контрактової площі та частини вулиці Сагайдачного.

Зокрема, в петиції згадується, що в районі вулиці Сагайдачного та Контрактової площі зосереджено велику кількість бізнес-центрів, які, в свою чергу, тягнуть за собою великий автомобільний потік та необхідність у виділенні великої кількості паркомісць.

Авторка пропонує зробити перераховані вулиці пішохідними у вихідні дні. Такий алгоритм перекриття вищезгаданої території на її думку забезпечить вільне пересування автомобілів в робочий час та вільний доступ пішоходів до вказаних вулиць у вихідні дні. Петиція зібрала 170 підписів з 10 000 необхідних.

Нагадаємо, що на Контрактовій та Сагайдачного почала діяти пішохідна зона. Дорожній експеримент триватиме до 15 вересня, в той час як петицію розглянуть не раніше ніж через 87 днів.

Потрібно зазначити, що в світі відбувається протилежна тенденція до запропонованого у петиції рішення. У розвинених містах навпаки відмовляються від автівок у центральних районах, збільшуючи пішохідні зони та протяжність велодоріжок.

Наприклад, у Мілані тестують новий метод, щоб не перевантажувати центр автомобілями. Якщо жителі залишають своє авто вдома, вони отримують ваучери на безкоштовні поїздки на громадському транспорті. У машині встановлюється пристрій, який стежить за її координатами через інтернет. Кожен день, коли автомобіль залишається вдома, власнику приходить ваучер на суму, еквівалентну вартості поїздки на автобусі.

У Копенгагені будують нові веломаршрути, наразі в місті облаштовано 200 кілометрів велосипедних смуг. Чергова мета – створення веломагістралі, яка охопить околиці міста. Перший з 28 нових запланованих маршрутів відкрили в 2014 році. Ще 11 будуть завершені до кінця 2018. Місто також обіцяє повністю перейти на біопаливо і стати вуглецево-нейтральним до 2025 року.

Фото: visitcopenhagen

Необхідність змін назріла і на Таймс-сквер у Нью-Йорку. У день тут буває до 350 тисяч людей, і фахівці роками намагалися покращити це місце. Було вирішено влаштували піврічне випробування: перекрили Бродвей з 42-ї по 47-ю вулицю і отримали приблизно гектар пішохідного простору. Організаторам потрібно було зрозуміти, наскільки ефективний такий метод, тому вони направили всі сили на отримання й аналіз даних. Якщо такі дії допомагали трафіку, підвищували мобільність, якщо місце ставало безпечнішим, кращим для бізнесу, то зміни б стали постійними. Але якщо щось не виходило – все можна повернути як було.

Фото: airbnb

У результаті автотрафік навколо збільшився, але на самому Таймс-сквер автівки зникли й пішоходам стало спокійніше. І це був важливий урок: не потрібно вибирати між трафіком і публічним простором.

Наприкінці 2016 року мер Мадрида Мануела Кармена підтвердила свій план заборонити в’їзд автомобілей до центру міста. На іспанській радіостанції Cadena Ser вона підтвердила, що основна магістраль Мадрида – «Гран-Віа» дозволить рух велосипедам, автобусам й автомобілям служби таксі. Це частина плану, спрямованого на заборону всіх дизельних автомобілів у Мадриді до 2025 року.

Містобудівники й політики у всьому світі почали брати до уваги те, як міста можуть створити більше місця для пішоходів й зменшити викиди CO2. Осло планує назавжди заборонити всім автомобілям проїзд центральною частиною міста до 2019 року. Норвезька столиця буде вкладати гроші у громадський транспорт та замінить 57 кілометрів автодоріг велосипедними смугами.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button