Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 11 років та 54 днів. За цей час ми опублікували 27117 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
Стати членом Товариства | Хто ми такі?
Проте пішоходизація центру є нормою для міст в усьому світі. Авторка петиції жаліється на ускладнений трафік, через перекриття Контрактової площі та частини вулиці Сагайдачного.

Зокрема, в петиції згадується, що в районі вулиці Сагайдачного та Контрактової площі зосереджено велику кількість бізнес-центрів, які, в свою чергу, тягнуть за собою великий автомобільний потік та необхідність у виділенні великої кількості паркомісць.
Авторка пропонує зробити перераховані вулиці пішохідними у вихідні дні. Такий алгоритм перекриття вищезгаданої території на її думку забезпечить вільне пересування автомобілів в робочий час та вільний доступ пішоходів до вказаних вулиць у вихідні дні. Петиція зібрала 170 підписів з 10 000 необхідних.
Нагадаємо, що на Контрактовій та Сагайдачного почала діяти пішохідна зона. Дорожній експеримент триватиме до 15 вересня, в той час як петицію розглянуть не раніше ніж через 87 днів.
Потрібно зазначити, що в світі відбувається протилежна тенденція до запропонованого у петиції рішення. У розвинених містах навпаки відмовляються від автівок у центральних районах, збільшуючи пішохідні зони та протяжність велодоріжок.
Наприклад, у Мілані тестують новий метод, щоб не перевантажувати центр автомобілями. Якщо жителі залишають своє авто вдома, вони отримують ваучери на безкоштовні поїздки на громадському транспорті. У машині встановлюється пристрій, який стежить за її координатами через інтернет. Кожен день, коли автомобіль залишається вдома, власнику приходить ваучер на суму, еквівалентну вартості поїздки на автобусі.
У Копенгагені будують нові веломаршрути, наразі в місті облаштовано 200 кілометрів велосипедних смуг. Чергова мета – створення веломагістралі, яка охопить околиці міста. Перший з 28 нових запланованих маршрутів відкрили в 2014 році. Ще 11 будуть завершені до кінця 2018. Місто також обіцяє повністю перейти на біопаливо і стати вуглецево-нейтральним до 2025 року.

Фото: visitcopenhagen
Необхідність змін назріла і на Таймс-сквер у Нью-Йорку. У день тут буває до 350 тисяч людей, і фахівці роками намагалися покращити це місце. Було вирішено влаштували піврічне випробування: перекрили Бродвей з 42-ї по 47-ю вулицю і отримали приблизно гектар пішохідного простору. Організаторам потрібно було зрозуміти, наскільки ефективний такий метод, тому вони направили всі сили на отримання й аналіз даних. Якщо такі дії допомагали трафіку, підвищували мобільність, якщо місце ставало безпечнішим, кращим для бізнесу, то зміни б стали постійними. Але якщо щось не виходило – все можна повернути як було.

Фото: airbnb
У результаті автотрафік навколо збільшився, але на самому Таймс-сквер автівки зникли й пішоходам стало спокійніше. І це був важливий урок: не потрібно вибирати між трафіком і публічним простором.
Наприкінці 2016 року мер Мадрида Мануела Кармена підтвердила свій план заборонити в’їзд автомобілей до центру міста. На іспанській радіостанції Cadena Ser вона підтвердила, що основна магістраль Мадрида – «Гран-Віа» дозволить рух велосипедам, автобусам й автомобілям служби таксі. Це частина плану, спрямованого на заборону всіх дизельних автомобілів у Мадриді до 2025 року.
Містобудівники й політики у всьому світі почали брати до уваги те, як міста можуть створити більше місця для пішоходів й зменшити викиди CO2. Осло планує назавжди заборонити всім автомобілям проїзд центральною частиною міста до 2019 року. Норвезька столиця буде вкладати гроші у громадський транспорт та замінить 57 кілометрів автодоріг велосипедними смугами.
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті