Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24975 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Міністерство науки та освіти відповіло на питання щодо антидискримінаційної експертизи.
З підручників вилучили чимало анахронізмів на кшталт висловлювань «негри», «жиди», «цигани».
Експертиза шкільних підручників виявила, що в них повністю відсутні герої, які представляють людей з інвалідністю, а особи похилого віку зображуються виключно немічними.
6% населення України – близько 2,5 млн осіб – це люди з інвалідністю. Зараз у школі, в інклюзивні класи приходять діти з особливими освітніми потребами. Антидискримінаційна експертиза дала можливість включити в підручники людей з інвалідністю та змінити образ людей похилого віку.
Також фахівці пропонують замінити слово «батьки» на слово «рідні» у завданні: «Разом із батьками обговори, де можна гратися». Оскільки в Україні майже три мільйони дітей проживають у неповних сім’ях, а це майже 40% дітей. Мова іде про тих, хто живе виключно з дідусями та бабусями, із старшими братами та сестрами, з тітками та дядьками.
«Частина суспільства не зрозуміла доцільності цього зауваження, хоча воно напряму стосується захисту майже половини українських дітей», – пишуть на сайті Міністерства.
Також з підручника для першого класу пропонують прибрати питання: «Як і де познайомились твої батьки?». У висновках комісії написано, що тут можлива дискримінація за сімейним станом, адже питання буде некоректним, якщо:
- мама одна виховує дитину, зачату в результаті зґвалтування;
- мама або тато уже перебувають в іншому шлюбі і не бажають говорити про біологічного батька/матір дитини;
- дитина, у якої померли батьки, виховується іншими родичами, які не знають, не пам’ятають або їм важко розповідати про знайомство батьків дитини тощо
Ознаки дискримінації мають й ті завдання, які зображують хлопчиків/дівчат у стереотипних ролях, тим самим пропагуючи застарілі форми поведінки. Так, це можуть бути уявлення, що про дітей можуть піклуватися лише дівчата, чи що технічними професіями можуть займатися виключно хлопці.
Слід також додати, що методологія здійснення антидискримінаційної експертизи і сертифікаційна програма були розроблені на основі вітчизняних досліджень у цій галузі та міжнародних звітів UNIСEF щодо випадків дискримінації у підручниках різних країн світу.
Усі, хто виконують антидискримінаційну експертизу підручників, пройшли навчання на сертифікаційній програмі (загалом 102 години), яка включала: 78 годин – дистанційне навчання, 24 години – очне навчання (тренінг).
Нагадаємо, «Хмарочос» вже розповідав, що в столиці створили карту з повним переліком київських шкіл «Освітня карта Києва».
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті