Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 202 днів. За цей час ми опублікували 25591 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Мер Лондона Садік Хан анонсував наприкінці липня запуск стратегії Vision Zero («Нуль смертей»), метою якого є суттєве зменшення кількості загиблих в аваріях та повністю безпечне середовище для велосипедистів і пішоходів.

Ілюстрація з Vision Zero action plan
Згідно з планом, до 2030 року кількість загиблих і серйозно поранених внаслідок ДТП має зменшитися на 70%, а до 2041 року смертельні аварії не мають траплятися взагалі.
Принципи Vision Zero вже запроваджено у багатьох європейських містах. Головна ідея полягає в усвідомленні того, що людям властиво робити помилки, а сама система помилятись не повинна. Завдяки Vision Zero у Швеції кількість смертельних випадків на дорогах за 20 років зменшилася практично вдвічі. Ініціативна група пропагує Vision Zero в Україні.
Транспортна стратегія для Лондона, розроблена командою Садіка Хана, включає такі принципи:
Зниження швидкості. У центральній частині міста встановлюється режим обмеження швидкості до 20 миль на годину (32 км/год). Також таке обмеження стосуватиметься окремих зон із високим рівнем ДТП.
Безпечні перехрестя. Муніципалітет вже почав реорганізацію 21 з 73 перехресть, які визначені як найаварійніші.
Здорові вулиці. Головна мета – позбутися панування автомобілів. Садік Хан планує, аби до 2041 року 80% переміщень у Лондоні були пішими, на велосипеді або на громадському транспорті. Крім облаштування велодоріжок і смуг для автобусів, влада висаджуватиме дерева, облаштовуватиме пляжі та інші громадські простори.
Безпечні автівки. ДТП з тяжкими наслідками найчастіше трапляються за участі габаритних автомобілів, зокрема вантажівок. У Лондоні вантажівки складають 5% транспортного руху, але фігурують у 50% випадках аварій, в яких загинули велосипедисти. Влада Лондона розробила рейтингову систему, за якою вже в 2019 році машини, конструкція яких передбачає надто велику сліпу зону, не пускатимуть до міста.
Оперативне реагування. Поліція Лондона фокусуватиме увагу не лише на випадках аварій, але й на факторах, які до них призводять. Тому водії, які брали участь у великих ДТП, керували в нетверезому стані та писали СМС за кермом, перебуватимуть під особливим контролем.
З повною презентацією проекту Vision Zero можна ознайомитися за посиланням.
Читайте також, який план розвитку транспорту прийняли у Львові.
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті