Жителі італійської Генуї створюють клуби, щоб протистояти міській забороні моторолерів
Міська влада Генуї намагається обмежити пересування скутерами в місті в робочі години.
Міська влада Генуї намагається обмежити пересування скутерами в місті в робочі години.
Фото: theguardian.com
У італійському місті Генуя автомобілем володіє менше людей, ніж у будь-якому іншому італійському місті, окрім Венеції. Це тому, що в місті нараховується приблизно 180 тисяч мотоциклів (всього у місті проживає 600 тисяч мешканців).
Засновник відомого бренду моторолерів Vespa Рінальдо Пьяджо народився в Генуї. В 1946 році цей Vespa була представлена як доступний народний транспорт. Скутер був пристосований до міських післявоєнних умов, коли автомобіль собі міг дозволити не кожен, та й їздити на ньому вузькими вуличками італійських міст не зовсім зручно.
Проте зараз продажі Vespa падають. Так, у 2014 році було продано тільки 27 тисяч моторолерів. А, наприклад, у 1980 році – 600 тисяч.
Разом з падінням продажів, міська влада Генуї намагається заборонити бензинові моторолери в місті. Вперше це намагались зробити у 2016 році, на 70-річчя стоврення Vespa. Причина – забруднення повітря, яке спричиняють старі бензинові двигуни. Тому скутерам, що зроблені до 1999 заборонили заїжджати в центр міста з сьомої ранку до сьомої вечора. Втім, міські жителі організували флешмоб в Twitter з хештегом #lamiavespanonsitocca («Не чіпайте мою Vespa») і у місти відмовилась від цієї ідеї.
Проте новий мер Марко Буччі обіцяє відновити боротьбу з забрудненням, що яке спричиняють скутери. Міська влада не оприлюднює деталей своєї транспортної програми, яка має бути оголошена в цьому році. Але вже було зазначено, що пріоритетом буде перехід на електричні транспортні засоби з субсидованою електроенергією для користувачів.
Фото: theguardian.com
Vespa, що стала символом Генуї, має двотактний двигун, який, за деякими оцінками, спричиняє стільки ж забруднення, як 30-50 чотиритактних двигунів. У 2018 році в Амстердамі заборонили моторолери, випущені до 2011 року в зонах, де встановлені норми викиду вуглецю. У 2016 році Париж також заборонив у робочий час всі мотоцикли та скутери до 2000 року.
Буччі також хоче створити прогресивний імідж для Генуї. Особливо гостра потреба в цьому з’явилась після того як в серпні 2018 року тут впав міст.
Фото: theguardian.com
Проте жителі Генуя вважають, що Vespa ідеально пристосована для цього міста. Оскільки, громадського транспорту в місті мало, і функціонує лише одна лінія метро з вісьмома станціями. Також місто має круті пагорби, якими незручно підніматись на велосипеді.
В місті вже утворились місцеві клуби, які готові захищати свої скутери. Вони довели, що забруднення повітря від моторолерів були незначними в порівняні зі шкодою, нанесеною круїзними лайнерами.
«Люди говорять про глобалізацію, але ви не можете керувати людьми. Ми відрізняємось від міст півночі Європи, таких як Амстердам. Ми Генуя. Чому ми повинні бути однаковими?», – говорить місцевий житель та власник Vespa Нікора Корадо для The Guardian.
Читайте також: Навіщо платний в’їзд у центр Лондона і чи працюватиме це у Києві?
Цей матеріал не вийшов би без підтримки членів нашого Товариства.
Зараз для сталої роботи видання ми шукаємо 1000 нових учасників спільноти, а в обмін на вашу участь пропонуємо цікаві бонуси!
Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» всього від 100 грн/місяць!
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті