Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Фото: Unsplash

Муніципалітет Парижа вирішив не скасовувати плату в міському транспорті, повідомляє Le Monde.

Навесні 2018 року мер столиці Франції Анна Ідальґо ініціювала обговорення ідеї зробити громадський транспорт безкоштовним. Метою такого кроку було чистіше повітря, зменшення видатків на охорону здоров’я, скорочення викидів газів від автівок тощо.

Та робоча група дійшла висновку, що бюджетні витрати будуть неспівставні з користю, яку може принести така пропозиція.

Зокрема, аналіз показав, що парижани обирають автомобіль не через питання вартості, а щоб швидше дістатися місця призначення. За умови безоплатного транспорту інтенсивність трафіку в Парижі зменшиться щонайбільше на 5%. Натомість на безкоштовні автобуси й метро можуть пересісти велосипедисти.

Водночас внаслідок впровадження системи безоплатного транспорту Париж недоотримуватиме 3,3 млрд євро щороку. Це сума, яка надходить від продажу квитків і складає 27% вартості функціонування громадського транспорту.

Якби пропозицію втілили в життя, 11-мільйонний Париж став би найбільшим регіоном із безоплатним транспортом. Поки що на такий крок зважуються менші французькі міста. У Колом’є громадський транспорт зробили безкоштовним для містян ще 1971 року й він досі таким лишається.

У вересні 2018 року плату за проїзд у міських автобусах скасував муніципалітет Дюнкерка – міста з населенням 200 тисяч осіб. Підґрунтям для цього стали, щонайперше, незначні надходження від продажу квитків: лише 4,5 млн євро, що складає 10% від загальних витрат на функціонування транспортної мережі, пише Le Tribune.

Загалом на безоплатний громадський транспорт зважуються маленькі міста. У російському місті-мільйоннику Воронежі курсують лише окремі безкоштовні автобуси.

2013 року безоплатний громадський транспорт вперше запровадили в європейській столиці – Таллінні (населення 500 тисяч). З липня 2018 року регіональній владі Естонії дозволили на свій розсуд скасовувати плату за проїзд у громадському транспорті, розраховуючи на державні субсидії.

Влітку 2019 року Люксембург може стати першою країною (населення 600 тисяч осіб) з системою безоплатного громадського транспорту, що включає трамвай, автобус і залізницю.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button