Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 122 днів. За цей час ми опублікували 24984 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Фото: Åsmund Holien Mo/Urban Sharing

З 2019 року в місті Осло (Норвегія) заборонено паркування в центрі міста. Винятковим є лише паркування для водіїв з інвалідністю, швидкої допомоги, на електрозаправках. Також пару годин зранку дозволено паркуватися й кур’єрським атівкам. Минулої осені було закрито сотні парковок в найпопулярніших точках міста – тоді ж зафіксували зростання кількості пішоходних прогулянок у центрі на 10%. Про це повідомляє ресурс FastCompany.

Фото: Åsmund Holien Mo/Urban Sharing

Очільник велоруху в Осло Рюн Гьос пояснює, що для полегшення відмови від автопаркування в центрі міста спочатку було вдосконалено систему громадського транспорту та убезпечено рух велосипедистів. У місті додали трамваї та лінії метро, збільшили частоту рейсів та зменшили вартість проїзду в громадському транспорті. Впродовж останніх років, як повідомляє FastCompany, у місті розвивалася веломережа. Містяни отримували фінансову допомогу від муніципалітета, якщо хотіли купити велосипед. Це призвело до того, що впродовж 2015-2018 років кількість велопоїздок в Осло продовж року зросла втричі – з мільйона до трьох.

Віце-мер столиці Норвегії Ханне Маркуссен розповідає про скепсис з боку противників нововведення: власники місцевих підприємтсв боялися, що Осло стане містом-привидом, куди ніхто не захоче приїжджати. Експертка каже, що піша відвідуваність центру зросла на 10%.

«Змінювати звички завжди складно. Міста будувалися для машин впродовж багатьох десятиліть, бо автівка була символом статусу в місті і досі залишається ним для декого. Нам потрібно планувати міста з урахуванням потреб майбутнього, в якому власний автомобіль більше не є ключовим фактором», – каже Маркуссен.

Експертка додає, що тепер проектувальники в Осло намагаються полегшити шлях додому для тих, хто не має власної автівки.

У такий спосіб в Осло пріоритезували рух пішохода, велосипедиста і громадського транспорту. Засновник норвезької компанії Urban Sharing Аксель Бентсен прокоментував нововведення так: «Відчувається пришвидшення міста, і ця зміна у якості життя помітніша за очищення повітря. Ти бачиш, як переосмислюється простір і можеш користуватися ним з іншою метою».

Ханне Маркуссен зазначає, що міста на кшталт Осло будувалися для автомобілів кілька десятиліть. Вона впевнена, що ідеальне місто люди уявляють без забрудненого повітря, заторів і запаркованних вулиць, повідомляє FastCompany.

Нагадаємо, за рік велосипедистів у Києві побільшало на 40%, при цьому нових велодоріжок майже не з’явилося.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button