Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 303 днів. За цей час ми опублікували 26351 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Фото: Åsmund Holien Mo/Urban Sharing

З 2019 року в місті Осло (Норвегія) заборонено паркування в центрі міста. Винятковим є лише паркування для водіїв з інвалідністю, швидкої допомоги, на електрозаправках. Також пару годин зранку дозволено паркуватися й кур’єрським атівкам. Минулої осені було закрито сотні парковок в найпопулярніших точках міста – тоді ж зафіксували зростання кількості пішоходних прогулянок у центрі на 10%. Про це повідомляє ресурс FastCompany.

Фото: Åsmund Holien Mo/Urban Sharing

Очільник велоруху в Осло Рюн Гьос пояснює, що для полегшення відмови від автопаркування в центрі міста спочатку було вдосконалено систему громадського транспорту та убезпечено рух велосипедистів. У місті додали трамваї та лінії метро, збільшили частоту рейсів та зменшили вартість проїзду в громадському транспорті. Впродовж останніх років, як повідомляє FastCompany, у місті розвивалася веломережа. Містяни отримували фінансову допомогу від муніципалітета, якщо хотіли купити велосипед. Це призвело до того, що впродовж 2015-2018 років кількість велопоїздок в Осло продовж року зросла втричі – з мільйона до трьох.

Віце-мер столиці Норвегії Ханне Маркуссен розповідає про скепсис з боку противників нововведення: власники місцевих підприємтсв боялися, що Осло стане містом-привидом, куди ніхто не захоче приїжджати. Експертка каже, що піша відвідуваність центру зросла на 10%.

«Змінювати звички завжди складно. Міста будувалися для машин впродовж багатьох десятиліть, бо автівка була символом статусу в місті і досі залишається ним для декого. Нам потрібно планувати міста з урахуванням потреб майбутнього, в якому власний автомобіль більше не є ключовим фактором», – каже Маркуссен.

Експертка додає, що тепер проектувальники в Осло намагаються полегшити шлях додому для тих, хто не має власної автівки.

У такий спосіб в Осло пріоритезували рух пішохода, велосипедиста і громадського транспорту. Засновник норвезької компанії Urban Sharing Аксель Бентсен прокоментував нововведення так: «Відчувається пришвидшення міста, і ця зміна у якості життя помітніша за очищення повітря. Ти бачиш, як переосмислюється простір і можеш користуватися ним з іншою метою».

Ханне Маркуссен зазначає, що міста на кшталт Осло будувалися для автомобілів кілька десятиліть. Вона впевнена, що ідеальне місто люди уявляють без забрудненого повітря, заторів і запаркованних вулиць, повідомляє FastCompany.

Нагадаємо, за рік велосипедистів у Києві побільшало на 40%, при цьому нових велодоріжок майже не з’явилося.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button