Цього року в Тернополі реконструюють Привокзальний майдан. Тернопільська міськрада замовила ескізну пропозицію в архітектора Івана Кіпіша, який розповів про проект «Хмарочосу».
Основні планувальні рішення розробляла команда Кіпіша у співавторстві з Іваном Кучмою. Наступні два етапи – власне проекту та робочої документації – передадуть іншій організації.
Головним завданням було забезпечити прямий доступ пішоходів та велосипедистів із головного входу вокзалу до вулиці Чорновола. Зараз аби потрапити на цю вулицю, слід подолати кілька наземних переходів.
Рух транспорту організовано колами праворуч і ліворуч. Вони дозволяють утворити між ними «розвантажувальний майданчик» – місце скупчення людей перед входом, аби пасажир мав простір зорієнтуватися.
Ліворуч передбачено майданчик для зупинки автомобілів у режимі kiss and ride – швидко висадити пасажира та поїхати. Поряд – стоянка таксі та місця для екскурсійних автобусів. З словами Кіпіша, на практиці автобуси не стоятимуть там цілодобово, тож там також паркуватимуться таксі.
Праворуч – автомобільна парковка на 40-60 паркомісць. Зупинку громадського транспорту розташовано вже поза Привокзальним майданом, на вулиці Богдана Хмельницького.
Радіус кола також дозволяє рух вантажівок – зокрема, для обслуговування поштового віділення.
Однією з вимог було впорядкування МАФів. Існуючі буде демонтовано, натомість торговельні точки об’єднають в одну групу.
Іван Кіпіш підкреслив, що цей проект некоректно порівнювати з реконструкцією Двірцевої площі перед залізничним вокзалом Львова – адже в Тернополі значно менший масштаб як фінансування, так і самої площі ділянки.
Тернопільська міська рада повідомила, що на реконструкцію Привокзального майдану виділено 4 мільйони гривень. Для порівняння, на реконструкцію Двірцевої площі Львів передбачив 58 мільйонів гривень лише цього року, а загальна вартість робіт сягне 165 мільйонів.
Зокрема, тому в Тернополі довелося відмовитися від ідеї підземного паркінгу. Та окрім браку фінансування, зазначив Кіпіш, у міськраді зважили на психологічний чинник – не вірять, що можуть примусово загнати місцевих автомобілістів під землю.
Читайте також: Чому Вокзальній площі Києва потрібна повна реконструкція, а не ремонт? Пояснюємо на прикладах
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 121 днів. За цей час ми опублікували 24981 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?