Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 122 днів. За цей час ми опублікували 24984 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Фото: raileurope-world.com

Уряд Швеції 31 березня оголосив, що планує повернути нічні поїзди на головних європейських напрямках, повідомляє CityLab.

У ХХ столітті нічні поїзди були стандартом залізничних перевезень у Європі, але останнім часом стають все більшою рідкістю. Скасовувати нічні потяги почали й в Україні.

Однією з причин став бум лоукост-авіакомпаній, які дозволяють дістатися з одного кутка Європи до іншого за короткий проміжок часу. Невеликі відстані долають швидкісні поїзди. У таких умовах довгі нічні поїздки стають неконкурентними.

Однак швидкі подорожі мають і зворотний бік медалі – авіація шкодить довкіллю. Показово, що авіакомпанія Ryanair потрапила до топ-10 найбільших забруднювачів повітря в Євросоюзі. Крім неї у списку – дев’ять вугільних теплоелектростанцій.

Нещодавно влада Нідерландів проголосувала за закриття авіасполучення між Амстердамом і Брюсселем з екологічних міркувань. Натомість пропонують подорожувати залізницею.

Такими ж «зеленими» аргументами керуються й у Швеції, де хочуть відновити залізничні подорожі на довгі відстані. Проект оцінюється у 5,5 мільйона доларів.

Відновити систему нічних поїздів поки планують не раніше, ніж за десять років. Це пов’язано з термінами будівництва 18-кілометрового тунелю між Данією та Німеччиною, що має скоротити час подорожі з Копенгагена до Гамбурга з п’яти до двох годин.

Спальний вагон шведської компанії SJ. Фото: sj.se

Наразі шведські компанії оперують двома нічними міжнародними маршрутами: зі Стокгольма до норвезького Нарвіка (SJ) та з Мальме до німецького Берліна (Snälltåget).

Наразі є ознаки того, що нічні потяги мають попит у європейців. Після того, як німецька Deutsche Bahn скасувала нічне сполучення, за вакантні нічні маршрути взялися Австрійські федеральні залізниці, завдяки цьому збільшивши кількість пасажирів з 1,4 млн до 1,6 млн і, відповідно, свій прибуток.

Спальні вагони Nightjet Австрійської залізниці. Фото: seat61.com

Так само має успіх британський залізничний сервіс Caledonian Sleeper з комфортабельними спальними вагонами, які схожі на готельні номери.

Спальні номери в вагонах Caledonian Sleeper. Фото: sleeper.scot

Тривалість поїздки на нічному поїзді компенсується іншими зручностями: сівши на потяг пізно ввечері, можна комфортно виспатися у ліжку і прокинутися вже у місці призначення. Часом така схема дозволяє зекономити гроші на ночівлю в готелі.

Також залізничні компанії часто пропонують доступні тарифи. Наприклад, квиток на нічний потяг із Відня до Берліна коштує 30 євро за звичайне місце в купе і 140 євро за окремий номер із душем і туалетом.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button