У Швеції хочуть повернути нічні поїздки на потягах Європою
Нічні поїзди мають стати альтернативою авіації, яка шкодить довкіллю.
Нічні поїзди мають стати альтернативою авіації, яка шкодить довкіллю.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 122 днів. За цей час ми опублікували 24984 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Уряд Швеції 31 березня оголосив, що планує повернути нічні поїзди на головних європейських напрямках, повідомляє CityLab.
У ХХ столітті нічні поїзди були стандартом залізничних перевезень у Європі, але останнім часом стають все більшою рідкістю. Скасовувати нічні потяги почали й в Україні.
Однією з причин став бум лоукост-авіакомпаній, які дозволяють дістатися з одного кутка Європи до іншого за короткий проміжок часу. Невеликі відстані долають швидкісні поїзди. У таких умовах довгі нічні поїздки стають неконкурентними.
Однак швидкі подорожі мають і зворотний бік медалі – авіація шкодить довкіллю. Показово, що авіакомпанія Ryanair потрапила до топ-10 найбільших забруднювачів повітря в Євросоюзі. Крім неї у списку – дев’ять вугільних теплоелектростанцій.
Нещодавно влада Нідерландів проголосувала за закриття авіасполучення між Амстердамом і Брюсселем з екологічних міркувань. Натомість пропонують подорожувати залізницею.
Такими ж «зеленими» аргументами керуються й у Швеції, де хочуть відновити залізничні подорожі на довгі відстані. Проект оцінюється у 5,5 мільйона доларів.
Відновити систему нічних поїздів поки планують не раніше, ніж за десять років. Це пов’язано з термінами будівництва 18-кілометрового тунелю між Данією та Німеччиною, що має скоротити час подорожі з Копенгагена до Гамбурга з п’яти до двох годин.
Наразі шведські компанії оперують двома нічними міжнародними маршрутами: зі Стокгольма до норвезького Нарвіка (SJ) та з Мальме до німецького Берліна (Snälltåget).
Наразі є ознаки того, що нічні потяги мають попит у європейців. Після того, як німецька Deutsche Bahn скасувала нічне сполучення, за вакантні нічні маршрути взялися Австрійські федеральні залізниці, завдяки цьому збільшивши кількість пасажирів з 1,4 млн до 1,6 млн і, відповідно, свій прибуток.
Так само має успіх британський залізничний сервіс Caledonian Sleeper з комфортабельними спальними вагонами, які схожі на готельні номери.
Тривалість поїздки на нічному поїзді компенсується іншими зручностями: сівши на потяг пізно ввечері, можна комфортно виспатися у ліжку і прокинутися вже у місці призначення. Часом така схема дозволяє зекономити гроші на ночівлю в готелі.
Також залізничні компанії часто пропонують доступні тарифи. Наприклад, квиток на нічний потяг із Відня до Берліна коштує 30 євро за звичайне місце в купе і 140 євро за окремий номер із душем і туалетом.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті