Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 300 днів. За цей час ми опублікували 26334 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Фото: raileurope-world.com

Уряд Швеції 31 березня оголосив, що планує повернути нічні поїзди на головних європейських напрямках, повідомляє CityLab.

У ХХ столітті нічні поїзди були стандартом залізничних перевезень у Європі, але останнім часом стають все більшою рідкістю. Скасовувати нічні потяги почали й в Україні.

Однією з причин став бум лоукост-авіакомпаній, які дозволяють дістатися з одного кутка Європи до іншого за короткий проміжок часу. Невеликі відстані долають швидкісні поїзди. У таких умовах довгі нічні поїздки стають неконкурентними.

Однак швидкі подорожі мають і зворотний бік медалі – авіація шкодить довкіллю. Показово, що авіакомпанія Ryanair потрапила до топ-10 найбільших забруднювачів повітря в Євросоюзі. Крім неї у списку – дев’ять вугільних теплоелектростанцій.

Нещодавно влада Нідерландів проголосувала за закриття авіасполучення між Амстердамом і Брюсселем з екологічних міркувань. Натомість пропонують подорожувати залізницею.

Такими ж «зеленими» аргументами керуються й у Швеції, де хочуть відновити залізничні подорожі на довгі відстані. Проект оцінюється у 5,5 мільйона доларів.

Відновити систему нічних поїздів поки планують не раніше, ніж за десять років. Це пов’язано з термінами будівництва 18-кілометрового тунелю між Данією та Німеччиною, що має скоротити час подорожі з Копенгагена до Гамбурга з п’яти до двох годин.

Спальний вагон шведської компанії SJ. Фото: sj.se

Наразі шведські компанії оперують двома нічними міжнародними маршрутами: зі Стокгольма до норвезького Нарвіка (SJ) та з Мальме до німецького Берліна (Snälltåget).

Наразі є ознаки того, що нічні потяги мають попит у європейців. Після того, як німецька Deutsche Bahn скасувала нічне сполучення, за вакантні нічні маршрути взялися Австрійські федеральні залізниці, завдяки цьому збільшивши кількість пасажирів з 1,4 млн до 1,6 млн і, відповідно, свій прибуток.

Спальні вагони Nightjet Австрійської залізниці. Фото: seat61.com

Так само має успіх британський залізничний сервіс Caledonian Sleeper з комфортабельними спальними вагонами, які схожі на готельні номери.

Спальні номери в вагонах Caledonian Sleeper. Фото: sleeper.scot

Тривалість поїздки на нічному поїзді компенсується іншими зручностями: сівши на потяг пізно ввечері, можна комфортно виспатися у ліжку і прокинутися вже у місці призначення. Часом така схема дозволяє зекономити гроші на ночівлю в готелі.

Також залізничні компанії часто пропонують доступні тарифи. Наприклад, квиток на нічний потяг із Відня до Берліна коштує 30 євро за звичайне місце в купе і 140 євро за окремий номер із душем і туалетом.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button