«Укрзалізниця» розробила концепцію «Вокзальної компанії» за зразком Deutsche Bahn
Вокзали прагнуть зробити максимально комерційними.
Вокзали прагнуть зробити максимально комерційними.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24976 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
«Укрзалізниця» затвердила концепцію філії «Вокзальна компанія», на баланс якої переведуть усі вокзали і зупинні пункти. Нова філія має з’явитися до кінця 2019 року, повідомляє прес-служба компанії.
Створення «Вокзальної компанії» має на меті принаймні частково вирішити проблему збитковості пасажирських перевезень. Торік збиток від діяльності вокзалів «Укрзалізниці» становив 405 млн грн.
Тож головним завданням в «Укрзалізниці» називають максимально можливе використання площ вокзалів для комерції.
«Модель, котру ми наслідуємо, – німецька. За нею пішла державна залізнична компанія Deutsche Bahn», – повідомив директор із стратегічного розвитку «Укрзалізниці» Антон Саболевський.
У 2001 році німецька залізниця створила окрему структуру – DB Station&Service. Частину вокзалів закрили або оптимізували.
Саболевський наголосив, що у Німеччині залізничну станцію може купити будь-хто, не лише юридичні, а й фізичні особи. З 1999 року в Німеччині з аукціонів було продано понад дві тисячі вокзалів, деякі – за символічну ціну в один євро, за умови інвестування в розвиток.
«Це засіб здійснення комерційної діяльності. Хтось (купує станції) з метою розвитку туризму, проте іноді й обслуговують поїзди. У країнах Євросоюзу відпрацьовано механізм виставлення на продаж станцій через аукціони. За цього покупці мають певні зобов’язання з підтримки технічного стану», – зазначив Саболевський.
За концепцією «Вокзальної компанії», буде виокремлено 19 «якірних» вокзалів. Кожен матиме начальника, який керуватиме також станціями на прилеглій території. Наприклад, очільник вокзалу Київ-Пасажирський керуватиме вокзалами у Жмеринці та Фастові, а начальник Львівського вокзалу – станціями Трускавець, Моршин, Самбір.
Також передбачено скорочення персоналу й автоматизація послуг. Планують встановлювати автомати з продажу квитків. З компанією «Київстар» працюють над пілотним проектом, який дозволить купляти квитки через SМS на електричку Київ-Фастів.
Раніше «Укрзалізниця» заявляла, що планує переробити зонування Центрального залізничного вокзалу в Києві, утричі збільшивши кількість площ під комерцію.
Створення «Вокзальної компанії» голова «Укрзалізниці» Євген Кравцов анонсував у квітні минулого року.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті