Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 121 днів. За цей час ми опублікували 24981 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Фото: unsplash

Громадська організація VoxUkraine та Київська школа економіки провели дослідження, метою якою було встановити ідеологічні вподобання українців. Організатори презентували результати за вибіркою 1200 респондентів.

Виявилося, що 73% з 1200 респондентів тяжіють до лівої ідеології та авторитаризму.

Зазначається, що майже всі респонденти, що охарактеризували себе «правими у політиці», опинился в лівому блоці. 81% з цього числа відійшов до авторитарного квадрату. При цьому, більшість тих, хто не визначився з ідеологічними вподобаннями, також вийшли до ліво-авторитарного сегменту.

VoxUkraine повідомляє, що ідеологічні вподобання визначалися за такою характеристикою ідеології:

«Ідеології можна вивчати як набір узгоджених позицій (або попит громадян на ідеології). Одна людина може мати позицію, що освіта та медицина мають бути гарантовані державою. Інша людина може думати, що вартість цих послуг має регулюватись ринковими механізмами. Таким чином ці люди мають різні ідеологічні позиції щодо того, як має бути влаштована економіка».

Список запитань було складено в результаті аналізу 18 тисяч відповідей на онлайн-тест «Політичний компас». Запитання стосувалися регулювання державою економіки та громадянських свобод. Фінальна анкета містила 24 твердження, з якими треба було погодитись або не погодитсь за шкалою від 1 до 5. Твердження наведені нижче.

  • Держава завжди повинна регулювати великий бізнес
  • Будь-який авторитет можна піддати сумніву
  • Держава повинна забезпечити мою старість
  • Вживання легких наркотиків, таких як марихуана, не повинно переслідуватись як злочин
  • Земля повинна бути товаром, що продається і купується
  • Діти мають право на секрети від батьків
  • Великий бізнес повинен фінансово підтримувати освітні заклади за місцем свого розташування
  • Графіті на стінах – це мистецтво
  • Економіка з мінімальним втручанням держави робить людей вільнішими у житті
  • Україні потрібен сильний лідер із необмеженими повноваженнями
  • Держава повинна фінансово допомагати вимушеним переселенцям
  • Смертна кара має бути відновлена
  • Збиткові державні підприємства треба продати приватним власникам
  • Першочергове призначення жінки – бути матір’ю
  • Держава має гарантувати безкоштовну вищу освіту
  • Тільки віруюча людина може бути моральною
  • Всі медичні послуги мають бути безкоштовні для громадян
  • Одностатевим парам треба надати право на укладення офіційного шлюбу
  • Держава має піклуватися про добробут кожного громадянина
  • Цензура засобів масової інформації необхідна для забезпечення моральних норм в суспільстві
  • Великі промислові підприємства мають сплачувати додаткові податки за забруднення навколишнього середовища
  • Організовані протести та демонстрації завжди мають бути дозволені
  • Відсутність державного регулювання цін позитивно впливає на економіку
  • Коли люди отримують пільги від держави, вони не хочуть працювати

Співавтор дослідження Тимофій Брік відзначив, що завдяки різноманіттю вподобань від радикальних до поміркованих українці мають перспективи до розвитку. Це також свідчить про плюралізм думок, однак, за його ж словами, «українці готові заборонити все».

Поняття «ліві» та «праві» зародилися в парламентській традиції Великої французької революції. Лівими (егалітаристами) називали партію монтаньярів, що виступали за ширшу політичну участь громадян і розуміння влади як служби на благо більшості. Праві (елітисти), жирондісти, здебільшого відстоювали недоторканність майна, економічний інтерес власників та політичний елітизм. І ті, й інші користувалися різними методами для досягнення мети, залежно від обстановки.

Дослідження проводилося з 7 по 17 березня 2019 року.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button