Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 311 днів. За цей час ми опублікували 26399 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Громадський простір на вулиці Ауреа в Сан-Паулу, Бразилія. Фото: Urb-i

Бразильський колектив Urb-i створив підбірку найбільш вражаючих трансформацій публічних просторів у різних містах світу, використавши зображення Google Street View.

Бразильські урбаністи збирають зображення з 2015 року й наразі колеція налічує понад три тисячі прикладів.

Зображення демонструють, як міста позбуваються автомобілецентризму, перетворюючи парковки на парки і сквери, а автомагістралі – на жвавий пішохідний простір. Часом для перевтілення вулиці буває достатньо просто розширити тротуар.

«Хмарочос» відібрав 20 прикладів, які показують стан справ «до» і «після».

Площа Ференцека у Будапешті. Угорщина. Після того, як тут прибрали непривітні стіни, вулиця помітно оживилася. Відсутність бордюрів між тротуаром і проїжджою частиною робить простір затишним і безбар’єрним // Urb-i, Google Street View

«Для пішохода додаткові один-два метри тротуару значать дуже багато», – цитує Urb-i Business Insider.

П’яцца Рома у Модені, Італія. За кілька років парковка перетворилася на пішохідну площу // Urb-i, Google Street View

Міст у районі Кванджингу в Сеулі, Південна Корея: тут прибрали кілька смуг руху та облаштували широкі тротуари // Urb-i, Google Street View

Амстердамстрат в Антверпені, Бельгія. Тут витіснили автомобілі, віддавши простір пішоходам і велосипедистам. Тепер на вулиці з’явилося значно більше зелені та літніх терас кафе // Urb-i, Google Street View

«Добре спроєктований публічний простір працює як місце соціалізації, а не лише шлях із точки А в точку Б», – пояснюють Urb-i.

Ще один приклад із Антверпена демонструє реорганізацію великої автомобільної площі Лонденстрат // Urb-i, Google Street View

Вуличні меблі зробили більш затишною велику площу на Гансворт-стріт у Нью-Йорку, США // Urb-i, Google Street View

Пішоходизація Vester Voldgade у Копенгагені, Данія. Декор на тротуарній плитці покликаний урізноманітнити широку вулицю // Urb-i, Google Street View

До реконструкції вулиця у місті Сан-Луїс-Потосі, Мексика, більше нагадувала нетрі. Проїжджу частину суттєво звузили, тротуари розширили, паркування впорядкували за допомогою кишень. Велику роль у перевтіленні відіграло озеленення // Urb-i, Google Street View

Такий вигляд більше пасує провулку, названому на честь Ван Гога, Лондон, Велика Британія. Знаки забороняють проїзд і стоянку автомобілів // Urb-i, Google Street View

У Мадриді, Іспанія, площу Санта Барбари зробили пішохідною. Різне мощення робить її цікавішою // Urb-i, Google Street View

Одна з центральних вулиць Мадрида Кальє-Пресіадос. Раніше тут були завузькі тротуари, де не було можливості розташувати літні тераси. Тепер перші поверхи стали активнішими, і можна припустити, що від цього виграли місцеві бізнеси // Urb-i, Google Street View

Цей приклад показує, як можна оживити непривітну вулицю з глухими фасадами та практично відсутніми тротуарами. Район Ніхонбасі-Муроматі у Токіо, Японія // Urb-i, Google Street View

Проспект Едгара Кіне в Бухаресті, Румунія, перестав виглядати як парковка // Urb-i, Google Street View

Ще один приклад із Бухареста – деавтомобілізація бульвару Йона Братіану, завдяки якій він менше схожий на Київ // Urb-i, Google Street View

Приклад Юніверсіті-стріт, Сіетл, США, показує, що занадто великі простори потребують зонування  // Urb-i, Google Street View

У Москві, РФ, вулицю Кузнєцкій мост зробили пішохідною. Також на фото видно упорядкування тераси кафе, яка раніше загороджувала весь тротуар  // Urb-i, Google Street View

Автомобільну вулицю Женераль Броссе у Ліоні, Франція, перетворили на пішохідну алею. При цьому сусідню вулицю звузили // Urb-i, Google Street View

Енні Еллі у Сан-Франциско, США, демонструє, наскільки жвавіше вирує життя на вулиці, якщо прибрати автомобілі й утворити громадський простір // Urb-i, Google Street View

Реконструкція набережної в Сеулі, Південна Корея // Urb-i, Google Street View

Велосипеди замість автомобілів на Regnbuepladsen, Копенгаген, Данія // Urb-i, Google Street View

Дивіться також, як реконструювали пішохідну вулицю в центрі Житомира.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button