Кур’єри Glovo вдруге вийшли на протест в Києві. Що йде не так?
У світі компаніям на кшталт Glovo стає важче залишатися просто «надавачами послуг».
У світі компаніям на кшталт Glovo стає важче залишатися просто «надавачами послуг».
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
У п’ятницю, 26 липня, під головним офісом Glovo на мітинг зібралися близько ста кур’єрів сервісу. Про це повідомляє профспілковий портал «Соціальний рух».
Український філіал іспанської компанії Glovo росте чи не найшвидше в Європі. З грудня 2018 року до березня 2019-го капітал компанії зріс вдесятеро. Мобільний застосунок встановило близько півмільйона людей. У філіалі працює близько 5000 кур’єрів.
На мітингу київські гловери виступили проти:
Мітингувальники вийшли на протест із переліком вимог до Glovo. Серед них:
Раніше на протесті біля офісу на вулиці Старонаводницькій «гловерів» не впустили всередину посеред робочого дня. «Соціальний рух» зазначає, що того разу відповідальна людина різко скасувала зустріч без попередження. Натомість кур’єрам розіслали заяви, в яких компанія відмовилась переглядати введення нижчих зарплат і більшого навантаження.
«Всі кур’єри самостійно обирають, чи прийнятні для них ті умови, які пропонує компанія і мають право відключитись від платформи будь-коли», – пояснювали в компанії.
Для багатьох нова система унеможливлює здійснення доставки як підробітку. Компанія Glovo обіцяє заробіток до 20 тисяч гривень на місяць. Однак ще на першому мітингу гловери пояснили, що насправді це – малоймовірно.
Взятися за доставку коштує 17 гривень, ще 5,50 грн сплачують за кожний кілометр. Але головна складова заробітку – бонуси. За 10 доправлених замовлень на тиждень додатково нараховують 400 гривень, за 20 – 900 гривень, а за 70 – 4200 гривень.
Відтепер бонуси за 10 замовлень скасовують, а задля найбільшого бонусу в 5000 гривень слід доставити 100 замовлень.
При цьому, в середньому на доставку одного замовлення витрачається 45 хвилин. За словами протестувальника, для виконання 100 замовлень потрібно працювати по 11 годин на день без вихідних – за умови, якщо замовлення надходитимуть безперервно, чого майже не буває.
Також повідомляється, що нещодавно харківський кур’єр потрапив у кому після ДТП під час виконання замовлення.
«Кур’єрам слід мати на увазі, що навіть працюючи на умовах цивільно-правового договору вони мають право на послуги в рамках соціального страхування (оплачувані лікарняні, виплати при нещасних випадках) при умові, що вони сплачували соціальні внески», – коментує «Соціальний рух» з посиланням на Фонд соцстрахування та Міністерство соціальної політики.
В Італії та Каталонії акції протесту кур’єрів Glovo проходять більш масово. Кілька місяців тому іспанські кур’єри протестували проти політики компанії, що не передбачає страховки для працівників. Тоді приводом стала нічна ДТП, у якій барселонського кур’єра збив сміттєвіз. У Glovo вирішили розробити процес страхування для кур’єрів після розслідування ДТП.
У світі також впроваджують інакше ставлення до кур’єрських платформ з незалежними суб’єктами. Суди в Іспанії та Уельсі визнали їхні відносини «надавачем послуг» трудовими. Головною причиною стало те, що робота проходить за вказівками компанії та на її платформі.
Читайте також: Як насправді працюють Glovo і UberEats, та як ці компанії впливають на розвиток міста
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті