Нові контейнери для роздільного збору сміття у Києві: як працюватиме система?
В «Україні БЕЗ сміття» побоюються, що через слабку інформаційну кампанію в контейнери кидатимуть органіку.
В «Україні БЕЗ сміття» побоюються, що через слабку інформаційну кампанію в контейнери кидатимуть органіку.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
31 липня КМДА презентувала нову систему роздільного збору сміття. У Києві вже встановили майже 2500 окремих контейнерів для пластику, скла та паперу.
«Тобто близько третини будинків Києва вже сортують і розділяють сміття», – запевняє заступник голови КМДА Петро Пантелеєв.
Сподіваються, що кількість сміття, яке щомісяця вивозять на полігон, зменшиться на 3 тисячі кубометрів (22 вантажних вагони поїзда).
Наразі з КМДА співпрацюють вісім перевізників сміття: «Київспецтранс», «Альфатер Київ», «Селтік», «Крамар-Еко», «Фірма «Володар-Роз», «Спецкомунтехніка», іще два – невідомі.
Вони власними машинами забиратимуть сировину з контейнерів і відвозитимуть на сортувальні станції. Таких станцій у Києві п’ять. Звідти сировину досортовуватимуть і відправлятимуть на переробку.
Кияни можуть залишити заявку на встановлення роздільних баків для сміття за номером 1551 або звернувшись у Київкомунсервіс.
Водночас рух «Україна БЕЗ сміття» побоюється, що через слабку інформаційну кампанію містяни недостатньо добре сортуватимуть сміття. Якщо в контейнери потраплятиме органіка, це зведе нанівець всю задумку.
Це ризик підсилює зовнішній вигляд баків – вони виглядають як звичайні сміттєві, вважають активісти.
Також важливо слідкувати за тим, щоб різні контейнери розвантажували різні машини. Пантелеєв запевняв, що у КМДА існує «принципова домовленість» із перевізниками, що таку практику буде припинено. Зокрема, для контролю сміттєвози обладнають GPS-датчиками.
«Наскільки ми зрозуміли, механізму контролю якості досортування і того, куди саме буде передана вторсировина, у КМДА немає. Це все лишається на совісті перевізників», – зазначають представники ініціативи.
Крім того, в «Україні БЕЗ сміття» не розуміють, як можна буде отримати точні дані про кількість зібраної вторсировини. Активісти вважають, що краще було б вивозити усе сміття на одну єдину сортувальну лінію Київкомунсервіса і вже там обробляти. Це б дозволило місту одержувати кошти від продажу вторсировини.
Читайте також: 10 країн, що виробляють найбільше сміття на душу населення. Україна на 9 місці
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті