Як поводитись з електросамокатами в місті, аби поліпшити якість повітря? Пояснює експертка
Американська експертка дослідила поводження з електросамокатами на виробництві й у місті та розповіла, як покращити систему.
Американська експертка дослідила поводження з електросамокатами на виробництві й у місті та розповіла, як покращити систему.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Проїзд електросамокатомами не поліпшує стан довкілля у місті, поки їхня кількість не досягає певного рівня. Про це для видання Fast Company розповідає професорка з проєктування довкілля Джеремія Джонсон. Дослідження проводили у штаті Північна Кароліна.
Щоб розібратися, який екологічний слід залишає один електросамокат з шеринг-сервісу, Джеремія зі студентами дослідила його елементи. Один електроскутер містить: шість кілограмів алюмінію, кілограмовий літій-іонний акумулятор, електричний двигун та безліч пластикових дрібних елементів. Ці елементи забруднюють довкілля на етапах добування руди в шахті та безпосереднього виготовлення.
Читайте також: Насправді біопластик, електромобілі та веганська дієта не врятують планету. Пояснюємо, чому
Стверджують, що негативні наслідки від виробництва електросамоката в розрахунку на милю пересування вдвічі перевищують користь від їзди на ньому. Вплив збільшується через недосконалість роботи шейринг-мереж у містах: по-перше, електросамокати збирають щодня декілька автомобілів (такі заїзди становлять 40% від екологічного сліду електросамоката); по-друге, самокати вивозять на непотрібну підзарядку – група Джонсон виявила, що принаймні в одному районі один з шести скутерів наприкінця дня заряджений на 95%.
Читайте також: Жителі двох міст в Каліфорнії обурені навалою електросамокатів
Також Джонсон спирається на дослідження у місті Портленд, яке показує, що послугами оренди електросамокатів користується максимум третина мешканців. Ці люди не завжди відмовляються від поїздок автомобілем і створюють додаткові викиди через заміну електросамокатом подорожі на громадському транспорті, велосипеді чи пішки. За такого співвідношення електросамокати не компенсують екологічний слід, а лише посилюють його. Однак якщо електросамокатами користуватимуться дві третини містян, то у дослідників з’явиться привід розраховувати на зменшення автомобільного екологічного сліду через зменшення кількості поїздок на автівці.
Наприкінці додають, що і мережу електросамокатів можна зробити більш сталою. Зокрема, виробникам радять розробляти витриваліші моделі, логістам – забирати самокати на більш оптимізованих автівках, а містам – дозволити автівкам забирати самокати лише коли вони потребуватимуть підзарядки.
Читайте також: Сервіси оренди транспорту – майбутнє міст чи тимчасові іграшки?
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті