Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24976 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Фото: Kaspars Upmanis, Unsplash

Повне втілення у Барселоні радикальної стратегії «суперкварталів» може запобігти 667 смертям щороку. Про це йдеться у дослідженні Барселонського інституту глобального здоров’я, повідомляє Guardian Cities.

Суперквартали (superilles) – квартали, в яких рух транспорту знижено практично до нуля. Цей план почали втілювати у 2017 році, почавши з району Поблену. Від початку передбачалося, що таких суперкварталів буде 503 – це 60% усіх вулиць міста. Наразі у Барселоні утворено шість суперкварталів, закритих всередині для приватного транспорту.

Спершу ініціатива наштовхнулася на незадоволення власників автомобілів. Закидали, що перекриття руху негативно відіб’ється на місцевих бізнесах. Та зрештою з того часу в Поблену кількість бізнесів збільшилася на 30%.

Наразі місцеві мешканці переважно позитивно сприймають звільнення вулиць від автомобілів, оскільки рівень оксиду азоту в повітрі столиці Каталонії зазвичай перевищує допустиму норму.

У новому дослідженні зазначено, що утворення 500 суперкварталів знизить вміст оксиду азоту на 24%. Разом з цим очікувана середня тривалість життя барселонців збільшиться на 200 днів, що зекономить місту 1,7 мільйона євро на рік.

Найбільшу користь принесе зменшення забруднення повітря – це допоможе запобігти 291 передчасній смерті на рік. Зниження шуму та ефектів «міського теплового острова» збереже ще 280 життів.

У Барселоні також побільшає дерев. Завдяки цьому лише в одному районі Ашямпла щороку 60 людей не помиратимуть передчасно.

За прогнозами, кількість поїздок приватним транспортом зменшиться з 1,2 мільйона до 230 тисяч на тиждень.

Автори дослідження підкреслюють, що використана ними методологія має певні обмеження, і результати слід сприймати з застереженнями. Проте вважають, що поза конкретними цифрами, дослідження доводить значний вплив міського планування на здоров’я містян.

«Нам негайно потрібна зміна парадигми від автомобілецентричної моделі до людиноцентричної», – вважає Наталі Мюллер, керівниця дослідження.

Читайте також: Туристичний бум забруднює Лісабон сильніше, ніж автомобілі

Нагадаємо, в Парижі з забрудненням повітря та ефектами кліматичних змін планують боротися, висаджуючи «міські ліси» біля історичних пам’яток.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button