Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 304 днів. За цей час ми опублікували 26351 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Фото: Tinder

Французька журналістка Жудіт Дюпортай у ході свого розслідування виявила, що Тіндер у своїх алгоритмах відтворював патріархальні стереотипи.

Тіндер використовував рейтинг Ело для того, щоб формувати збіг чи невідповідність виборів користувачів. Рейтинг Ело — найпоширеніша, загальноприйнята у світі система індивідуальних коефіцієнтів шахістів. Була розроблена американським професором угорського походження Арпадом Ело.

У Тіндері алгоритм дає кожному бал від 0 до 1 на основі ряду критеріїв – оцінки соціально-професійної категорії, рівня освіти, словникового запасу та вирахуваного IQ. Бали можуть змінюватися від взаємодії з іншими користувачами, включаючи кількість збігів  вибору (matches), а також кількість людей, яких користувач відправляє ліворуч (ні) чи праворуч (так). Якщо користувач отримує матч з кимось із вищим балом, то його власний рахунок також зростає.

У березні цього року Жудіт Дюпортай опублікувала книгу L’Amour sous algorithme («Любов за алгоритмом»), в якій розповіла про ілюзорність нейтральності алгоритму Тіндеру. Журналістка знайшла патент на 27 сторінок у Google Patent в 2009 році двома співзасновниками Тіндеру й оновлений у 2018 році. Виявилося, що алгоритм пропонує чоловікам молодших, менш освічених і бідніших жінок, але ніколи не навпаки. Описана в патенті система є однобічною і відтворює патріархальну догму.

Фото: Judith Duportail

Зауважимо, що дві третини з чотирьох мільйонів клієнтів, які платять за послугу Tinder Gold, є чоловіками. Минулого року Тіндер отримав 810 мільйонів доларів прибутку, що робить його одним з найприбутковіших додатків в App Store. 

«Компанія публічно нібито займає прогресивну позицію, марширує на Міжнародний жіночий день, агітує за рівну оплату праці тощо. Але під час мого дослідження я виявила надзвичайно складну систему матчів, яка заснована на зовсім інших цінностях. Навіщо тоді прикидатися прогресивним, захищаючи традиційний розподіл чоловічих і жіночих ролей?», – коментує Жудіт Дюпортай. 

Відразу після публікації книжки Жудіт (березень 2019), Тіндер заявив, що більше не використовує рейтинг Ело.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button