Французька журналістка викрила патріархальні тенденції алгоритмів Тіндеру
Виявилося, що алгоритм пропонує чоловікам молодших, менш освічених і бідніших жінок, але ніколи не навпаки.
Виявилося, що алгоритм пропонує чоловікам молодших, менш освічених і бідніших жінок, але ніколи не навпаки.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 121 днів. За цей час ми опублікували 24981 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Французька журналістка Жудіт Дюпортай у ході свого розслідування виявила, що Тіндер у своїх алгоритмах відтворював патріархальні стереотипи.
Тіндер використовував рейтинг Ело для того, щоб формувати збіг чи невідповідність виборів користувачів. Рейтинг Ело — найпоширеніша, загальноприйнята у світі система індивідуальних коефіцієнтів шахістів. Була розроблена американським професором угорського походження Арпадом Ело.
У Тіндері алгоритм дає кожному бал від 0 до 1 на основі ряду критеріїв – оцінки соціально-професійної категорії, рівня освіти, словникового запасу та вирахуваного IQ. Бали можуть змінюватися від взаємодії з іншими користувачами, включаючи кількість збігів вибору (matches), а також кількість людей, яких користувач відправляє ліворуч (ні) чи праворуч (так). Якщо користувач отримує матч з кимось із вищим балом, то його власний рахунок також зростає.
У березні цього року Жудіт Дюпортай опублікувала книгу L’Amour sous algorithme («Любов за алгоритмом»), в якій розповіла про ілюзорність нейтральності алгоритму Тіндеру. Журналістка знайшла патент на 27 сторінок у Google Patent в 2009 році двома співзасновниками Тіндеру й оновлений у 2018 році. Виявилося, що алгоритм пропонує чоловікам молодших, менш освічених і бідніших жінок, але ніколи не навпаки. Описана в патенті система є однобічною і відтворює патріархальну догму.
Зауважимо, що дві третини з чотирьох мільйонів клієнтів, які платять за послугу Tinder Gold, є чоловіками. Минулого року Тіндер отримав 810 мільйонів доларів прибутку, що робить його одним з найприбутковіших додатків в App Store.
«Компанія публічно нібито займає прогресивну позицію, марширує на Міжнародний жіночий день, агітує за рівну оплату праці тощо. Але під час мого дослідження я виявила надзвичайно складну систему матчів, яка заснована на зовсім інших цінностях. Навіщо тоді прикидатися прогресивним, захищаючи традиційний розподіл чоловічих і жіночих ролей?», – коментує Жудіт Дюпортай.
Відразу після публікації книжки Жудіт (березень 2019), Тіндер заявив, що більше не використовує рейтинг Ело.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті