Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Два тижні тому у Київській міській адміністрації відбулись важливі кадрові зміни. Віталій Кличко призначив своїм радником колишнього керуючого партнера Unit.City та колишнього президента Comedy Club Україна Максима Бахматова. Голова КМДА також попросив написати заяви про звільнення своїх заступників Дмитра Давтяна та Олександра Спасибка, які відповідали за транспорт та будівництво.

Після цього відбувся перерозподіл повноважень між заступниками Кличка віднині питання транспорту у Києві курує перший заступник Микола Поворозник.

«Хмарочос» зустрівся з ним, щоб поговорити про нагальні інфраструктурні питання, пов’язані з розбудовою транспортної системи столиці.

У липні цього року міський голова Києва Віталій Кличко пообіцяв, що метро на Виноградар запрацює до 2021 року. Йдеться про станції «Проспект Правди» та «Мостицька». Наскільки реально добудувати метро на Виноградар уже за два роки?

Останню станцію метро у Києві відкрили у 2013 році (йдеться про станцію «Теремки» – ред.) З тих пір  ПАТ «Метробуд» з усіма своїми спеціалістами і технікою чекали, поки почнуть будувати нові станції метро. Ми розпочали будувати метро на Виноградар у 2018 році. Один рік фактично пішов на підготовчі роботи. Так завжди буває. Ще два роки мають піти на будівництво самих станцій. Якщо взяти до уваги, що одну станцію метро у Києві будують рік, то ми цілком встигаємо побудувати метро до 2021 року.

Фото: Олексій Самсонов

Ви згадували про підготовчі роботи для будівництва метро. Що саме вони включать і скільки часу потрібно для їхнього завершення?

На Виноградарі пролягає величезна кількість різних мереж. Це електромережі, водопроводи, каналізація тощо. Але попри це, ми прийняли рішення будувати там метро. Тому до кінця року плануємо перенести ці мережі, а також розчистити майданчики, щоб там міг працювати щит, який і будуватиме тунель. Паралельно з цим ми вже проводимо конкурси на закупівлю обладнання, яке потребує тривалого часу для виготовлення. Це наприклад, тяглові підстанції тощо. Загалом на сьогодні ми набрали темп і не хочемо його втрачати. 

Останнім часом ми можемо спостерігати непрості стосунки міського голови Віталія Кличка з Офісом Президента. На вашу думку, політичні фактори можуть вплинути на темпи будівництва метро на Виноградар?

Звісно, політика може завадити. Але метро на Виноградар це об’єкт, необхідний для нормальної життєдіяльності тримільйонного міста. Тому я не думаю, що політики будуть гратись у такі ігри. Ми проавансували будівництво метро на 2,5 млрд грн. Зараз підрядникові нічого не заважає будувати метро на Виноградар.

Це лише частина суми, яка необхідна для будівництва метро. 

Так, всього потрібно близько 6 млрд грн. Я впевнений, що за два роки ми знайдемо необхідну суму і зможемо профінансувати будівництво метро на Виноградар.

Директор «А+С Україна» Дмитро Беспалов звертає увагу, що в Києві багато об’єктів інфраструктури зараз перебувають у незадовільному стані і в будь-який момент можуть «втомитися», як це трапилось з Шулявським мостом. Оскільки управління транспортом у Києві відбувається в ручному режимі, то гроші з одного об’єкта перекидають на найбільш нагальний. 

Так, це дійсно правда. Куди і на що йдуть гроші визначає Київрада. Однак ми проавансували метро на Виноградар і, на мою думку, ніхто і ніщо не повинні завадити його будівництву. 

Це йдеться про першу чергу будівництва метро на Виноградар. За проєктом, там має бути ще друга черга.

В ідеалі ми плануємо провести метро до площі Тараса Шевченка в Оболонському районі столиці. Мешканці навколишніх житлових комплексів вже чекають відкриття там метро. Однак коли воно буде і скільки це буде коштувати поки що не відомо. Крім того, у нас у планах є будівництво метро і до Пущі-Водиці. Це буде продовження червоної гілки після станції «Академмістечко». Там єдине місце, де можна побудувати депо для потягів. Проте точні терміни будівництва цієї станції наразі не відомі. 

Продовжимо тему про будівництво метро у столиці. Вже багато років жителі майже 300-тисячної Троєщини чекають на будівництво метро. На сьогодні вже росте третє покоління мешканців, але метро все немає. Чи планує взагалі міська влада будувати метро на Троєщину? Якщо так, то коли?

У нас є підтвердження від китайців, які готові надати кредит структурі, яка будувала б метро на Троєщину. За попередніми оцінками йдеться про суму 2 млрд доларів. Однак для цього китайцям потрібні державні гарантії, однак уряд відмовляється нам їх надавати. Але питання можна поставити з іншого боку – метро потрібно не лише жителям Троєщини, а й жителям Солом’янки. Там теж немає жодної станції метро, а найближча станція метро – «Вокзальна», де вранці величезні черги. Тому лінія метро, яка б протягнулась би від Жулян і до Троєщини, могла б вирішити проблеми з доступністю для обох районів.

Транспортний експерт Віктор Петрук звертає увагу, що для завершення будівництва метро на Троєщину потрібно щонайменше 15 років. 

Якщо будуть кошти, то можна будувати і швидше. Крім того, там кілька станцій буде проходити через Подільсько-Воскресенський міст для них не потрібно рити тунелі, а лише облаштувати ці станції.

Фото: Олексій Самсонов

Коли буде побудовано метро на Троєщину?

На мою думку, це перспектива 5-7-10 років. Поки у нас є лише попереднє ТЕО (техніко-економічне обгрунтування, документ, який дозволяє оцінити витрати на будівництво, частина передпроектна документація), однак немає ТЕО та самого проекту будівництва метро в цей мікрорайон.

Нещодавно міністр інфраструктури Владислав Криклій висловився за будівництво так званого «легкого метро» на Троєщину, оскільки воно дешевше і швидше. Що ви думаєте з цього приводу?

Я «за» такий вид транспорту. У нас є зараз все, щоб його запустити його кільцева електричка, швидкісний трамвай, трамвай на Троєщині. Нам треба лише з’єднати ці всі лінії і всі будуть задоволені.

Рік тому ми вже пропонували міністерству інфраструктури проект трам-трейну для Києва, який би ходив по залізничних коліях. Цей проект не потребує жодних державних гарантій, а ЄБРР вже був готовий виділити на це кошти. Йдеться до 500 млн євро. Однак в «Укрзалізниці» не погодились з цим проектом для цього необхідно змінювати розклад руху вантажних потягів. А це для них не вигідно. 

Якщо ми вже заговорили з вами про трамвай, то як ви ставитесь до повернення трамвая у центр міста?

Я досі не розумію, навіщо було прибирати трамвай з центру, тому до ідеї повернути його ставлюсь позитивно. Зараз у нас є проект продовжити швидкісний трамвай від універмагу «Україна» до «Палацу Спорту» через вулицю Саксаганського. Це вирішує дві транспортні проблеми. По-перше, так жителі Борщагівки мають можливість доїхати до центру міста. По-друге, трамвай перетинає три станції метро «Вокзальну», «Палац Спорту» та «Площа Льва Толстого». Таким чином, зменшується навантаження на пересадочні станції, адже тепер пасажирам не потрібно буде переходити з однією гілки на іншу трамвай приїжджатиме майже під саме метро. 

Скільки це буде коштувати і хто буде фінансувати цей проект?

За попередніми даними, це буде коштувати 25 млн євро. ЄБРР уже погодився виділити кошти на цей проект. 

Ви вже згадували про Подільсько-Воскресенський міст. Сьогодні на ньому тривають активні будівельні роботи і скоро доведеться будувати з’їзди для правого і лівого берега. За яким проектом планується будівництво з’їздів?

Цей міст був запроектований майже 30 років тому, за цей час місто сильно змінилось. Тому для будівництва з’їздів розробили альтернативні проекти. По лівому березі ситуація вже більш зрозуміла. З’їзди з мосту облаштують на вулицях Алішера Навої та Бальзака, щоб не переходити озеро Радунка. Тут вже провели усі громадські слухання. Незадоволеними залишились 11 людей, які не згодні з відселенням або з сумами компенсації. Ми зараз ці питання вирішуємо в судах.

Нещодавно відбулись громадські слухання, на яких жителі Подолу висловились проти того, щоб потік транспорту спрямували на Вали. Яка ситуація по правому берегу?

На сьогодні розроблене ТЕО для правого берега. Так, там є варіант пустити транспорт на Вали. Однак спеціалісти мають нам показати ще 2-3 альтернативні варіанти, щоб ми обрали найкращий через громадські обговорення.

Якщо пустити транспорт на Вали, то мешканці побоюються, що весь Поділ стане. Він і сьогодні стоїть у багатьох місцях.

У тому стані, в якому він зараз, то стане. Однак ми чекаємо завершення історії з мостом, щоб провести реконструкцію Подолу. За 10 років ми не один раз поривалися реконструювати ці вулиці. Для цього нам важливо знати, куди поїде міст.

Якщо ми вже заговорили про мости, то запитаю про Шулявку. Коли поїде Шулявка?

Я сподіваюсь, що дуже скоро. Кілька днів тому підрядник нам підтвердив, що добудує Шулявський міст до кінця року. 

Фото: Олексій Самсонов

Однак Шулявка довго стояла через те, що АМКУ оштрафував дві компанії, які входять в корпорацію, «Північно-український будівельний альянс» і «Спецбуд-Плюс» на суму 262 млн грн за змову під час участі в тендерах на реконструкцію Шулявського шляхопроводу, столичної гімназії ім. Бойченка і будівництво корпусу Національного інституту серцево-судинної хірургії ім. Амосова.

Вони дійсно якийсь час стояли, бо хотіли привернути до себе увагу. Але вони нам підтвердили, що міст добудують до кінця року. 

Щодо Шулявки, то є ще проблема з будівництвом лівого з’їзду. Для цього потрібно зносити п’ятий цех заводу «Більшовик». Як ви плануєте вирішувати цю проблему?

Нещодавно Верховна Рада прийняла закон про приватизацію у першому читанні. Ми сподіваємось, що цей закон приймуть у другому читанні і ми зможемо приватизувати цей цех і знести його, щоб побудувати з’їзд.

Скільки плануєте на це витратити коштів?

За проектом на знесення цеху і будівництв з’їзду у нас закладено 130 млн грн.

Однак Віктор Петрук оцінює вартість цеху в 500 млн грн. Чи готове місто заплатити такі гроші за цех?

А хіба ми маємо вибір? Нам потрібно добудувати розв’язку. Ми готові заплатити балансову вартість об’єкту, яку назве експертиза.

Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 247 днів. За цей час ми опублікували 23275 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button