Адвокат протестував в метро одноразовий квиток із QR-кодом. Що з цього вийшло?
Адвокат Дмитро Коробко вважає, що пасажири, що купили квиток з QR-кодом, мають право проїзду на будь-якій станції метро.
Адвокат Дмитро Коробко вважає, що пасажири, що купили квиток з QR-кодом, мають право проїзду на будь-якій станції метро.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24974 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Нещодавно адвокат Дмитро Коробко провів експеримент в Київському метрополітені. Він купив одноразовий квиток з QR-кодом, намагаючись із ним пройти на станції, де немає автоматів для зчитування цих квитків (наразі це всі станції, крім «Кловської» та «Площі Льва Толстого»).
Дмитро спробував перескочити через турнікети, маючи смартфон із записаним QR-кодом і попросив працівників метрополітену викликати поліцію, щоб скласти протокол. Але працівники відмовляються вживати будь-яких заходів з коментарем, що такі випадки вже траплялися, і вони не мають підстав діяти.
На думку адвоката, пасажири, що купили квиток з QR-кодом, мають право пройти в метро. Більше того, формально пасажир може «використовувати» цей квиток безкінечну кількість разів, оскільки квиток із QR-кодом неможливо валідувати. Адвокат вважає такі дії абсолютно законними.
Наталка Макогон, радниця начальника КП «Київський метрополітен» дала коментар «Хмарочосу» з приводу цієї ситуації, зауваживши, що ГІОЦ наразі тестував продаж онлайн-квитків із QR-кодом, і «людина купила квиток на момент тестування». Турнікети для зчитування з’являться на кожній станції вже цієї осені – «ближче до грудня». На сьогодні турнікети встановленні лише на станціях «Кловська» і «Площа Льва Толстого». На «Сирці» турнікет є, але наразі він не працює.
Крім того, Наталка Макогон сказала, що Дмитро Коробко зробив свій експеримент «заради самореклами». Вона підтвердила, що наразі в метрополітену дійсно не передбачено штрафу за безквитковий проїзд, але можливо, скоро такі штрафи запровадять. Радниця начальника «Київського метрополітену» зауважила, що в Європі всі платять за проїзд, тому що штрафи за безквитковий проїзд дуже високі.
Наталка Макогон також наголосила, що громадянин мав можливість оплатити разову поїздку іншим способом, наприклад, купити жетон чи сплатити безконтактно банківською карткою. Натомість адвокат на записі кілька разів повторює, що не мав при собі грошей і картки, щоб оплатити поїздку по-іншому, і тому, зіткнувшись із проблемою, вирішив провести експеримент.
На думку Дмитра, саморекламою займається якраз київська влада, яка заявила про впровадження програми Kyiv Smart City, що в реальності погано працює. Натомість Наталка Макогон повторює, що систему е-квитка впроваджує в Київському метрополітені комунальне підприємство ГІОЦ, тому з претензіями треба звертатися до нього, а закликати інших людей порушувати «неправильно з точки зору адвокатури».
Читайте також: Нові правила київського метро: не пустять у спідній білизні й не дозволять заспівати
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті