У Києві відкрили мініскульптуру Ланцюгового мосту в рамках проєкту «Шукай!» (фото)
Проєкт створений, щоб запропонувати туристам гуляти містом без прив'язки до екскурсоводів, відшукувати скульптурки і вивчати історію.
Проєкт створений, щоб запропонувати туристам гуляти містом без прив'язки до екскурсоводів, відшукувати скульптурки і вивчати історію.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 121 днів. За цей час ми опублікували 24981 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
18 жовтня у Києві відкрили двадцять другу мініскульптурку проєкту «Шукай!», який створює київські символи у вигляді мініскульптур, намагаючись через них розповісти історію Києва. Проєкт задуманий для того, щоб запропонувати туристам гуляти містом без прив’язки до екскурсоводів, відшукувати скульптурки і вивчати історію.
Щомісяця автори проєкту відкривають нову скульптуру. Цього разу це скульптурка Ланцюгового моста – монументальної кам’яної споруди, що була першим у Києві постійним мостом через Дніпро. Мініскульптурка розташована біля IQ Business Center, який став партнером її створення.
До XIX століття проблему переходу на другий берег Дніпра вирішували тимчасові дерев’яні наплавні мости та перевози. Взимку Дніпро замерзав – і пішоходи, транспорт переходили з берега на берег по льоду. У 1853 в Києві відкривають Ланцюговий міст – кам’яну споруда, яка утримувалась над рікою важкими ланцюгами, кожна ланка важила аж 192 кг.
Проектував міст англійський інженер Чарльз Віньоль. Чавунні деталі відливали в Бірмінгемі, потім 16 кораблів везли їх в Російську імперію. А за Одеським портом освічене XIX століття, здавалося, закінчувався, і далі, до Києва, ланцюги для моста везли запорошеними степовими шляхами возами і волами.
На той час це був єдиний в світі шестипролітний міст. Через рік після відкриття київського Ланцюгового моста його зменшена точна срібна копія була виставлена на Всесвітній виставці в Лондоні. Згодом центральну частину моста зробили розвідною, щоб пропускати великі судна. А в 1911 році через міст пройшов маршрут бензотрамвая – трамвая на бензиновому двигуні – від Поштової площі, через Микільську слободку і далі, аж до Броварів.
Міст простояв до 1920 року, коли один з прольотів був підірваний польським військом, що відступало з Києва. Після громадянської війни відомий мостобудівник Євген Патон поставив на цьому місці новий міст, який отримав ім’я революціонерки Євгенії Бош.
У 1941 році при відході від Києва радянських військ міст знову підірвали, а в 1965 році на цьому місці з’явився міст Метро – перший в Києві комбінований міст, по якому на лівий берег пішов не лише автотранспорт, але і лінія метрополітену.
Зараз, в часи низької води, з моста Метро деколи можна розгледіти темні камені – це виступають з-під води опори старого Ланцюгового мосту.
Перед цим в рамках проєкту в Києві встановили мініскульптуру заскленого балкона (фото).
У мережі доступна електронна мапа проєкту «Шукай!» з усіма скульптурами – bit.ly/shukay_map.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті