Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24973 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Центральний майдан Житомира під час «ПАРКування Соборного». Фото: Ольга Базалійська

У Житомирі почали тестувати пропозиції з реконструкції центрального майдану міста. У зв’язку з цим на площі нанесли тимчасову розмітку.

У 2018 році Житомирська міська рада оголосила проведення Всеукраїнського містобудівного конкурсу на реконструкцію майданів Соборний і Перемоги. Одним із завдань конкурсу було зробити центральний майдан міста більш людиноорієнтованим.

Повна реалізація обраної концепції була неможлива без реконструкції, що передбачає залучення великих коштів. Тому «Інститут просторового розвитку» розробив варіант організації дорожнього руху, який можна реалізувати без капітального будівництва.

Першим етапом втілення концепції був проєкт «ПАРКування Соборного», під час якого  частину простору на Соборній площі відгородили. Там встановили рослини в кадках, організували місця для сидіння, створили необхідну інфраструктуру для фудкорту, ігор, обговорень тощо. Проєкт мав показати, що площа може бути одночасно і автомобільною, і пішохідною.

Фото: Дмитро Ткачук

Наразі відбулася реалізація другого етапу проєкту, що полягає в зміні організації дорожнього руху і звуженні смуг транспорту. Як наслідок вивільняється чотири тисячі квадратних метрів простору, які примикають до тротуару.

На площі залишилося традиційне кільце всередині, але суттєво меншого діаметру.

Фото: Дмитро Ткачук

На всіх в’їздах на майдан Соборний розміщені пано зі схемою ОДР, встановили нові, додаткові знаки, в т.ч. на стійку на самому майдані, також нанесли дорожню розмітку жовтого кольору.

Фото: Дмитро Ткачук

Раніше площа працювала в двох режимах: або була повністю віддана під автомобільну розв’язку, або повністю закрита для моторизованого руху під час проведення загальноміських свят.

«Ми хотіли розвіяти міфи і продемонструвати, що зменшене кільце впорається з наявним навантаженням на вулично-дорожню мережу», – прокоментував для «Хмарочосу» заступник міського голови Житомирської міської ради Дмитро Ткачук

Унаслідок реорганізації руху майже половина території майдану звільнилася від транспорту.

Майдан Соборності в Житомирі – це більше 10 тисяч квадратних метрів площі в центрі міста. Площу сконструювали в рядянські часи і повноцінно використовували лише кілька разів на рік – здебільшого для проведення парадів

Візуалізація концепції реконструкції майданів Соборного і Перемоги у Житомирі. Ілюстрація: ЛКП «Інститут просторового розвитку»

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button