«Розвалені сім’ї та порожній холодильник»: водії київського транспорту страйкуватимуть через затримку зарплат
Виплачуваної частинами зарплати не вистачає навіть на їжу.
Виплачуваної частинами зарплати не вистачає навіть на їжу.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24976 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
У Києві водії громадського транспорту готуються до страйку через системну затримку зарплат і незадовільні умови праці. Про це йдеться у сюжеті програми «Свідок» на телеканалі НТН.
Так, працівники тролейбусного депо №2 розповіли, що гроші їм видають із запізненням і частинами. Та й самої зарплати не вистачає буквально на їжу.
«Дали за грудень – заніс за комунальні, осьо за січень не дають нічого. Дадуть чотири тисячі – занесу за комунальні», – каже водій тролейбуса Володимир Коцюбей.
Іван працює в депо більше року і через злидні втратив дружину.
«В мене сім’я розвалилася. Я за 12 місяців отримав зарплату тричі», – розповів він.
У водія тролейбуса Анатолія Мосіна дружина також працює водійкою й обом затримують зарплату.
«Хліба навіть нема за що купити. А якщо людина голодна йде на роботу, це загрожує відповідними наслідками… Були ж аварії в нас. Це просто приховують, заплющують на це очі», – каже він.
На підтвердження своїх слів Мосін запрошує журналістів до себе додому. Показує холодильник, в якому лоток із яйцями та чотири банки закруток. У шафі два пакетики м’ятного чаю і залишки кави. На плиті – гороховий суп: «Ми будемо це їсти і собака їстиме».
За його словами, тим, хто обурюється, погрожують звільненням. Сам раніше був провідним інженером, його понизили в посаді, а нині боїться звільнення. Вважає, що у свої 45 років не зможе знайти іншої роботи.
Умови праці у водіїв доволі складні. Вбиральні на кінцевих зупинках – це розкіш.
«Особливо №5 їздить – у лісі будка. Але там вже так її, перепрошую, загидили, що туди сходити не можна. Людина має терпіти дві з половиною – три години, доки стане на обіді та сходить у туалет. А всі решта туалетів продано», – розповідає Мосін.
На Старовокзальній вулиці, де закінчуються маршрути кількох трамваїв, раніше був туалет для працівників Київпастрансу, а тепер у цьому приміщенні, судячи з вивіски, прихована лотерея. Поряд розташовано кабінет нарколога, яка перевіряє водіїв перед виходом на маршрут. Вона пояснює, як давати раду з проблемою: «У памперси. В нас туалету немає».
При цьому в багатьох водіїв складний графік. Так, водійка Ірина прокидається о третій ночі та заступає на зміну о 5:00.
Голова Всеукраїнської спілки парамедиків Ярослав Вус розповів, що неодноразово шпиталізував водіїв маршрутних таксі.
«За добу сплять дві-три години, через що в них постійна хронічна втома, а це якраз один із ризиків виникнення інфаркту та гіпертонічної хвороби», – каже він.
У КМДА на запит журналістів щодо суми боргів із зарплати не відповіли. Натомість відповіли водію трамвая Володимиру Котляру: його сповістили, що зарплату йому виплачують вчасно. Також йому почали погрожувати. За його словами, у депо працівникам кажуть прямим текстом: можете скаржитися куди хочете, грошей немає й не буде.
Водії повідомили, що вже готуються до страйку, і вважають, що це спричинить транспортний колапс у Києві.
Читайте також: КМДА запрошує обговорити нові ціни на проїзні у транспорті. Чому їх критикують експерти?
Київські водії вже страйкували у 2014 році. Тоді чиновники знайшли гроші за один день. Журналісти стверджують, що й зараз, після запиту до КМДА, дехто з водіїв отримав гроші.
Транспортний експерт Олександр Кава впевнений, що у бюджеті Києва достатньо грошей на громадський транспорт, проте якість роботи лише гіршає.
«Це неадекватність роботи керівництва КП “Київпастранс”. У Києві достатньо грошей у бюджеті, аби привести в адекватний стан і матеріально-технічну базу в депо й автопарках, і також збільшити кількість рухомого складу», – вважає він.
Нагадаємо, підвищення зарплат працівникам громадського транспорту було одним із аргументів на користь підвищення тарифу на проїзд до восьми гривень у липні 2018 року.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті