Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 282 днів. За цей час ми опублікували 23527 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Фото: facebook.com/davtyan.dmytro

28 січня стартувало громадське обговорення вартості проїзних на міський транспорт Києва. Воно триватиме до 11 лютого, повідомляє пресслужба КМДА.

Першого квітня КМДА планує повноцінно запустити систему електронного квитка і відповідно встановити нову тарифну сітку. Вартість разового квитка залишиться незмінною – вісім гривень, – але з’являться нові типи проїзних.

Безлімітний проїзний на всі види транспорту на місяць коштуватиме 1300 гривень, як і раніше. За ці гроші можна придбати 162 разові поїздки або 200 поїздок з максимальною знижкою, яку зараз дає Kyiv Smart Card.

Місячний квиток на 46 поїздок коштуватиме 290 гривень. Таким чином вартість одної поїздки становитиме 6,30 гривні, тобто економія у порівнянні з разовим квитком складає трохи більше 20%.

Місячний квиток на 62 поїздки коштуватиме 390 гривень.

Місячний квиток на 92 поїздки коштуватиме 575 гривень.

Місячний квиток на 124 поїздки коштуватиме 770 гривень. Це вийде 6,20 гривні за кожну поїздку. Аби окупити такий квиток, пасажир має здійснювати щонайменше чотири поїздки щодня, включно з вихідними.

Буде також запроваджено «туристичний квиток» – безлімітний проїзний на всі види транспорту. Проїзний на добу коштуватиме 100 гривень, 48-годинний – 150 гривень, а 72-годинний – 200 гривень.

Студенти матимуть 50% знижку на всі проїзні. В разі поповнення Kyiv Smart Card відразу на 50 поїздок вартість кожної лишатиметься 6,50 гривні, як зараз.

Транспортний експерт Іван Черниш у коментарі «Хмарочосу» висловив думку, що тарифна політика розроблена таким чином, аби пасажири не купували проїзні, а користувалися разовими квитками. Він також зауважив, що єдиний квиток не включає міську електричку, а у тарифіній сітці відсутні квитки на час з можливістю безкоштовних пересадок, квитки на тиждень, квартал і рік.

«Запропонована тарифна сітка до електронного квитка мало того що не використовує можливості електронного квитка, так ще й суттєво погіршує умови для пасажирів, оскільки вводяться обмеження на кількість поїздок в місячних проїзних квитках, а безлімітний проїзний квиток коштує захмарних 1300 гривень, що навіть в абсолютному значенні дорожче ніж у більшості міст Європи. Для порівняння, у Празі аналогічний проїзний коштує 600 гривень, у Будапешті 780 гривень, у Варшаві 710 гривень, у Москві 850 гривень», – зазначив він.

Черниш вважає, що зробити тарифну політику адекватною могли би два кроки. По-перше, разова поїздка могла би включати безкоштовні пересадки протягом 90 хвилин. Раніше в Київпастрансі стверджували, що квиток на обмежений час не впроваджують через затори – мовляв, пасажир боятиметься, що не встигне його використати. Утім, в європейських містах такий квиток передбачає здійснення пересадки протягом вказаного часу, а не завершення поїздки, тобто з 90-хвилинним квитком можна безкоштовно пересісти на інший транспорт на 89-й хвилині й доїхати до кінця маршруту.

По-друге, експерт радить відмовитися від проїзних на місяць з обмеженням кількості поїздок, а натомість знизити вартість безлімітного місячного проїзного до рівня 650 гривень та запровадити квартальні та річні проїзні з більшою знижкою, та тижневий квиток із меншою.

Архітектор Buro-o Дмитро Макагон порівняв запропоновані КМДА тарифи з системою оплати проїзду у Відні. Разовий квиток без обмеження кількості пересадок в австрійській столиці коштує 2,40 євро. 24-годинний – 8 євро, 48-годинний – 14,1 євро, 72-годинний – 17,1 євро. Проїзний на місяць – 51 євро, що дорівнює 21 разовій поїздці (натомість у Києві – це більш як 162 поїздки).

Він підрахував, що якби разовий квиток у Києві коштував 25 гривень, то проїзний на місяць – за віденською схемою – коштував би 500 гривень.

«Ідея віденської цінової політики в тому, щоб стимулювати купувати проїзний якомога більшу кількість людей, тому що це значно вигідніше разових поїздок. Наявність проїзного в кишені стимулюватиме частіше використовувати громадський транспорт, навіть автомобіліста. Продаж проїзних на рік кредитує транспортне підприємство, дозволяючи йому відразу отримувати великі суми та інвестувати їх», – пише Макагон.

Раніше радник мера Києва Максим Бахматов зазначав, що визначені в розпорядженні КМДА тарифи переглядатимуться.

Із запуском е-квитка першого квітня у метрополітені виведуть з обігу жетони. Їх замінять QR-квитки. Наразі термінали для зчитування QR-квитків працюють лише на 11 станціях.

Нагадаємо, в європейських містах муніципалітет субсидує 30-70% вартості кожного квитка, а в Києві – лише 3-4%.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button