Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Крило, гвинти, турбіни, двері аварійного виходу, камери згоряння двигуна та ілюмінатори – після закінчення терміну експлуатації літака ці деталі можуть опинитися в музеї або серед брухту. Але українська компанія А83 пропонує ще одну альтернативу: зберегти їхню історію та естетику в меблях і декорі.

«Хмарочос» поспілкувався з засновником А83 Андрієм Сухіним та дизайнеркою інтер’єру Ольгою Терефеєвою, щоб дізнатися більше про виробництво та особливості цих незвичних меблів.

Стіл з характером

Історія компанії А83 розпочалася у 2018 році: тоді Андрій Сухін вирішив створити для себе стіл, який би втілював його характер і особистість. «Більшість меблів, які нас оточують сьогодні, – це універсальні унісекс предмети, які можуть стояти в кабінеті, і в офісі, і в салоні краси. Вони різняться за формою чи кольором, але однакові за своєю суттю, – розповідає він. – Два роки тому мене дуже вразив стіл моїх друзів-ковалів, зроблений з масивного дуба: це була справжня чоловіча річ. І мені захотілося мати щось подібне».

Врешті, Андрій, інженер ракетно-космічних комплексів за освітою, вирішив передати характер та бажану маскулінність майбутнього столу саме через авіаційну тематику. Тому наступним кроком став пошук необхідних деталей. «Я знайшов людину, яка викуповує літаки на металобрухт, і придбав двері аварійного виходу», – згадує засновник А83. Вони стали основою для першого предмету компанії – кавового столика. 

За словами Андрія Сухіна, назва компанії А83 відсилає одразу до двох літаків. «У Другу світову війну мій дідусь літав на Douglas A-20, звідси літера «А». Номер 83 – від McDonnell Douglas MD-83, першого літака, який я особисто розібрав», – розповідає він.

Шильд з історією

Сьогодні Андрій співпрацює з авіакомпаніями та людьми, що купують літаки на металобрухт, по всій країні. «Іноді я шукаю щось конкретне під замовлення, але багато елементів купую просто на склад про запас, – каже він. – Кожна з цих машин має свою унікальну історію. І коли я знаю, що через два тижні її перетоплять на метал, – хочу врятувати хоча б частину».

«В літако-, ракетобудуванні кожен елемент має номер, що дозволяє відстежити його від виробника до кінцевого виробу. Можна знайти хто, де і коли її виготовив», – розповідає Сухін. В А83 прагнули зберегти такий підхід: на кожному виробі є фірмовий шильд з технічними даними та серійним номером. За ними можна знайти чимало інформації: фото літака, його історію, кількість польотів. «Можна знайти, скільки пального пройшло через камеру згоряння, що тепер слугує основою для вашої лампи», – зазначає засновник А83.

Здебільшого, йдеться про літаки радянського виробництва, які вже відпрацювали свій ресурс. За словами Андрія, ціни на них залежать від моделі, розмірів та історії. Наприклад, літак можуть продавати відносно дешево, якщо попередній власник заборгував за його паркування. Однак йдеться все ж про сотні тисяч гривень.

Цінова політика

Зараз компанія планує працювати над виходом на іноземний ринок. «Ми випереджаємо запит українського замовника, – розповідає Ольга Терефеєва. – Люди не завжди добре сприймають таке повторне використання, часто думають, що ці деталі десь вкрали чи знайшли на звалищі. А тому такі речі не можуть коштувати дорого».

Для прикладу, лампа А83 із камери згоряння двигуна коштує $2500, а стіл з частини крила – $5000. Водночас, Терефеєва зазначає, що у світі є кілька компаній, які займаються виготовлення подібних предметів, й такі ціни насправді – у нижній частині діапазону. 

З одного боку ціни на предмети А83 зумовлені особливостями виробництва: обробка деталей та створення додаткових елементів потребує багато ручної праці. А іноді – навіть створення додаткового обладнання. 

Більшість предметів виготовляють на замовлення за 3-4 тижні. У майстерні Андрія Сухіна працює п’ять людей, окремі спеціалісти працюють також з деревом, підсвіткою, годинниковими механізмами та іншими елементами.

З іншого – це речі колекційного характеру, які можна розглядати як інвестицію, запевняє Ольга. Кількість деталей для їх виробництва досить обмежена. «Наприклад, ми маємо лише 9 камер згоряння, тобто 9 основ для ламп з одного літака. І всього дві частини крила, придатних для створення стола», – каже дизайнерка.

Авіація в інтер’єрі

«Масштаби літака не співмірні з розміром квартири чи офісу, тому в інтер’єрі потрапляють тільки цікаві інженерні деталі. Впізнавані та цінні для тих, хто на цьому розуміється», – кажуть в компанії. Сьогодні в А83 виготовляють кавовий та письмовий столи, різноманітні світильники, дзеркало та декор. У розробці також крісла і годинник. 

«Ми хотіли, щоб ці предмети передавали захват, повертали ту емоцію з дитинства, коли вперше бачиш тінь літака у небі. Мені дуже подобається вислів Джеремі Кларксона про те, навіщо сорокарічному чоловіку Lamborghini – щоб знайти у ньому восьмирічного хлопчика, який у захваті від життя, – розповідає Терефеєва. Сподіваюся, наші меблі викликатимуть подібні відчуття».

Водночас, Ольга зазначає, що потенційні покупці не завжди розуміють, як застосувати такі предмети в інтер’єрі. З цим може допомогти дизайнер чи архітектор. «Ми не створюємо меблі А83 як арт-об’єкти, а навпаки прагнемо надати їм утилітарного вигляду, зробити предмети простими й зручними у використанні. Проте вони все ж залишаються дуже домінантними в інтер’єрі і задають тон всьому приміщенню», – каже вона. 

Найкраще подібні речі виглядатимуть в сучасному інтер’єрі, індустріальному стилі (лофт), еклектиці та мінімалізмі, зазначає дизайнерка. Це може бути як приватна квартира, так і комерційний інтер’єр. Для прикладу, стіл з крила виготовляли для компанії, що займається продажами літаків.

«Я відкриваю новий сегмент ринку – меблі для чоловіків, – запевняє засновник Андрій Сухін. – Зараз офіси чи домашні кабінети оформлюють в нейтральному стилі, який жодним чином не зображає сутність їх власника. А ми пропонуємо меблі з історією, яким є що розказати».

Читайте також: 

Нова майстерня вуличних меблів ТИ: «Ми робимо меблі зі столітнього дуба і даємо на них гарантію сто років»

Український дизайн на світовій сцені. Хто така Вікторія Якуша і чому про неї пишуть усі західні ЗМІ?

Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 267 днів. За цей час ми опублікували 23421 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button