Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 278 днів. За цей час ми опублікували 23497 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

На тлі пандемії коронавірусу Париж та низка інших міст Франції оголосили про плани збільшити велосипедну інфраструктуру, зокрема коштом автомобільних смуг, повідомляє Sud Ouest.

Велосипед розглядають як один із найбезпечніших видів транспорту з огляду на ризики поширення вірусу. Після запровадження карантинних заходів чимало міст світу почали створювати тимчасові велодоріжки. Зокрема, в колумбійській столиці Боготі облаштували кількадесят кілометрів велодоріжок протягом однієї доби.

Але й після послаблення карантину потреба у безпечному транспорті нікуди не дінеться. «Люди й надалі відчуватимуть дискомфорт у трамваях, автобусах і метро», – вважає П’єр Серн, президент Клубу велосипедних міст.

Натомість автомобілі є поганою альтернативою громадському транспорту: через них утворюються затори і забруднюється повітря. А повітря з високою концентрацією дрібнодисперсного пилу, як вважають дослідники Гарвардського університету, сприяє вищій смертності від коронавірусу. Днями такого ж висновку дійшли вчені з італійських університетів.

Президентка столичного регіону Іль-де-Франс Валері Пекресс повідомила, що працює над програмою, яка дозволить збільшити кількість поїздок на велосипеді вдвічі – з 400 тисяч до 800 тисяч щодня. Пересування велосипедом вже зросло в регіоні через карантин і завдяки весняній погоді.

У самому Парижі вже збільшили кількість велодоріжок і віддають велосипедистам автомобільні смуги, відокремлюючи їх делінеаторами. Заохочувати велопоїздки будуть і після карантину. Такі ж заходи запроваджуватимуть у Ліоні, Греноблі, Монпельє та Ренні.

Французький дослідницький центр Cerema пропонує зменшувати кількість смуг для автотранспорту, наприклад з чотирьох до двох, і натомість розширювати велоінфраструктуру. Такі заходи стосуються не лише центрів міст, але й міжміського та приміського сполучення. Облаштування відповідної інфраструктури вимагатиме не лише нанесення дорожньої розмітки, але й встановлення делінеаторів, велопаркінгів тощо.

Інша проблема – забезпечення людей власне велосипедами. У Франції вже існують програми знижок на придбання електричних та вантажних велосипедів. Велоактивісти пропонують також надавати 100-єврові чеки на ремонт велосипедів – чимало в кого в гаражі, у підвалі чи на балконі стоїть старий велосипед, який можна було б відремонтувати і користуватися ним.

Читайте також: Пандемія коронавірусу виявила, що міста потребують інфраструктуру для «легкого транспорту»

Нагадаємо, раніше американські транспортники оприлюднили рекомендації для функціонування системи транспорту під час пандемії, зокрема радили облаштувати тимчасові велодоріжки та забезпечити безкоштовний доступ до велосипедів.

Фото: Thomas de LUZE, Unsplash

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button