Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 273 днів. За цей час ми опублікували 23460 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

У Києві, разом із Генпланом, розробляється і транспортна стратегія — Комплексна схема транспорту. На її розробку вже оголошено тендер, а серед її завдань згадується розробка «схеми розміщення вертодромів у Києві».

Скрін документу з допису А+С Україна

Перспективу появи вертодромів вирішили обговорити в А+С Україна. Вертодроми зможуть використовувати як місце зльоту та посадки «летючих таксі» (які також  називають літаками вертикального зльоту та посадки VTOL). Як відомо, багато міст наразі зацікавлені в освоєнні повітряного простору для пасажироперевезень, що насамперед дозволить зменшити затори на дорогах.

Зазначається, що на Заході вже давно замислилися над розвитком повітряного таксі. Такі служби можуть бути створені на замовлення разом з мережею вузлів посадки, що зробить її подібною до станцій канатної дороги. Така система зможе працювати незалежно від дорожніх мереж та заторів, тож час прибуття можна буде точно розраховувати. Особливо це стане в пригоді для трансферів до аеропорту.

Дослідженням та опрацюванням подібних технологій займаються різні міжнародні компанії. Так, повідомляється, що компанія Fraport AG у Франкфурті займається розробкою повітряного таксі, яку може представити найближчим часом. Але спершу послуга не буде придатною для масового ринку через високі виробничі витрати. Вартість послуги зменшиться по мірі зростання кількості користувачів.

Концепція кабіни (авторське бачення художника) myCopter

З 2011 по 2014 рік проєкт ЄС myCopter досліджував використання повітряних таксі в містах Англії, Німеччини та Швейцарії. До прикладу, ліверпульці із захватом відреагували на цю ідею та зраділи відсутності затримок у дорожньому русі, а от швейцарці в Цюриху відреагували стриманіше. У німецькому місті Тюбінген людей хвилювало зменшення приватності із появою «летючих таксі». Для розв’язання цієї проблеми запропонували створити спеціальні польотні коридори для повітряних таксі — наприклад, над автомагістралями.

Занепокоєння викликала і безпека повітряного таксі. Професор Генріх Х. Бюльтхофф, керівник проєкту myCopter, зазначив, що ризик аварій у повітрі значно менший, ніж на дорозі, де щодня в ДТП гинуть близько 3000 людей. Він додав, що для такого типу перевезень можуть використовуватися автоматичні системи зв’язку, подібні до автопілотів.

Вирішальним для запровадження такого таксі як доповнення до громадського транспорту стане його прийняття громадськістю та забезпечення інфраструктурою. Потенційні постачальники вже розв’язують найрізноманітніші питання: де створювати станції VTOL, щоб охопити якомога більше клієнтів? Яка система ціноутворення була б вигідною? Як краще створювати авіапарки для високого рівня обслуговування?

Дефіцитним ресурсом для створення мережі повітряного таксі є простір для будівництва станцій VTOL. Адже планування цих хабів має включати необхідне енергопостачання та простір для обслуговування та ремонту «летючого транспорту». Однією з таких ідей стало використання дахів будівель, як для вертольотів. Інвестиції для освоєння дахів оцінюють значно меншими, ніж при будівництві нових станцій чи аеропортів.

Фото обкладинки: The Foreign Office Collective PTV Group

 

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button