Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 122 днів. За цей час ми опублікували 24984 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Владислав Власюк
Усіх дістало маневрувати поміж припаркованих на тротуарі «корит»; чи стояти у заторах через інші «корита», запарковані там, де цього не можна робити, як з точки зору закону, так і з точки зору здорового глузду. Понад це, ми не віримо у зведення нових паркінгів допоки паркуватись будь-де перестане бути можливим. Наведення ладу з паркуванням – це сокровенна мрія більшості містян!
Між іншим, минуло півтора року, як міста отримали право фіксувати порушення правил паркування без залучення поліції. Працюють інспекції з паркування! До того ж, інспектори з паркування мають можливість штрафувати власників автомобілів, тож не мусять шукати/чекати водія. Активізувались і евакуатори, особливо нового покоління, ті що можуть завантажити і вивезти авто-порушника за хвилину. Однак, боротьба триває, та кожен може взяти в ній участь.
Три проблеми комунальних інспекцій
Перше, це обмежений кадровий потенціал – тобто, міських інспекторів реально небагато. До прикладу, в Чернівцях працює лише два інспектори на все місто. В Києві оголошували плани про збільшення штату інспекторів в шість разів.
По-друге, інспектори хоч і фіксують порушення на камеру, але повинні це робити згідно з процедурою і з оформленням повідомлення про порушення для кожного власника, яке потім залишають на лобовому склі автомобіля. Відповідно, час на оформлення одного порушення є досить тривалим, що обмежує загальну кількість порушників, які можуть бути зафіксовані інспекторами.
По-третє, евакуювати всіх порушників інспектори з паркування не можуть через нестачу місць на штрафмайданчиках.
Що може допомогти
1. Поки утопічно, але на перспективу: налаштувати автоматичну фіксацію порушень правил зупинки, стоянки, паркування та несплати за паркування.
Автоматизована система фіксації порушень забезпечує більш-менш повне охоплення достатньої кількості порушників аби створити необхідний ефект: усвідомлення водіїв, що кожне порушення правил парковки може закінчитись штрафом для порушника.
2. Банально: збільшити штат інспекторів та вирішити логістичні проблему евакуації.
Та нашим вибором буде залучення містян до фіксації порушень! Всі ж голосують лайками за притягнення до відповідальності героїв парковки? А можна і самому діяти!
Для фіксації порушення годиться камера смартфона
Враховуючи відсутність чітких приписів щодо стандартів та вимог до засобів, якими повинні фіксувати порушення інспектори з паркування при проведенні “напівавтоматичної” фіксації порушення, суди сприймають як належні та достатні докази порушення фотографії автомобіля порушника зроблені на стандартні відеореєстратори, смартфони та планшети.
Так, в Івано-Франківську порушення фіксують за допомогою планшета Lenovo TAB M10 (HD), у Львові – відео реєстратора DMT1 китайського виробника «Shenzen Diamante Technology Co., Ltd», у Києві – схожим китайським нагрудним відео реєстратором Sigma S1, CammPro.
При відстоюванні права фіксувати порушення на побутові електронні прилади, які призначені для повсякденного користування, інспектори з паркування вказують:
«Засіб підключено до мережі інтернет, в якому налаштована та працює опція геолокації, що дає можливість фіксувати транспортні засоби, які здійснюють зупинку, стоянку, паркування з порушенням вимог ПДР, без обов’язкової видимості самого заборонного дорожнього знаку, шляхом введення даних геолокації в пошуковій системі Google можна переглянути ті чи інші дорожні знаки, які встановлені на певній вулиці міста».
Або надають в суд документи, що підтверджують різні функції приладів, як то опцію фотографування, відеозапису:
«Що стосується доводів позивача щодо фіксування відповідачем порушень неналежними технічними засобами, то такі спростовуються доданою відповідачем до матеріалів справи декларацію відповідності ТОВ «НК ІТ-ПРОЕКТ» від 06.04.2018, на підтвердження того, що відеореєстратори моделі DMT1 за технічною специфікацією виробника “Shenzen Diamante Technology Co., Ltd” дають змогу здійснювати фотозйомку або відеозапис порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів та мають належний сертифікат відповідності».
Отже, можна зробити висновок, що жодних спеціальних приладів, які би повинні відповідати стандартам чи бути вимірювальними, як наслідок проходити повірку, для фіксації порушення та накладення штрафу інспекторами з паркування не потрібно.
Як наслідок, кожен користувач технічного засобу, який має функцію фото/відео зйомки, підключений до мережі інтернет і має працюючу опцію визначення геолокації може збирати докази порушень правил зупинки, стоянки, паркування. За потреби, у суді можна надати всю необхідну документацію – вона є на кожен смартфон, що продається в Україні. Так, це трохи заморочитись, але адвокати допоможуть.
Тобто кожен громадянин із сучасним смартфоном чи планшетом може допомогти інспекторам з паркування здійснити фіксацію порушення зробивши три світлини автомобіля порушника із різних ракурсів.
Тепер до процедури
Просто надіслати фото (три фотографії, з різних ракурсів) героя парковки до інспекції замало, навіть якщо супроводити текстом «подивіться на цього мудака, штрафуйте негайно!». Адже інспектору необхідно оформити повноцінні адмінматеріали, у яких зазначити всі обставини вчиненого порушення: час, місце, засіб фотофіксації та його серійний номер, залишити повідомлення на лобовому склі.
Всю необхідну інформацію можна надати в супровідному тексті до фотографій, особливо якщо буде створена спеціальна форма для прийому такої інформації. Отже, спершу слід владнати інституційну співпрацю містяни-інспекція з паркування. Окремим питанням є повідомлення про штраф, що повинні залишати інспектори на лобовому склі – з одного боку, у механізмі залучення громадян цього дотримуватись не вдасться, та й це буде нерозумно. З іншого боку, нині є багато способів забезпечити повідомлення порушника про накладений штраф. В ідеалі, звичайно, уточнити цей момент косметичною зміною до КУпАПу.
Підсумовуємо:
- Так, штрафувати власників авто-порушників це ефективно, і це нормально роблять комунальні інспекції;
- Так, теоретично штрафувати можна і на підставі фотографій, зроблених небайдужими громадянами (але не евакуювати);
- Ні, не закидуйте вже інспекцію чи поліцію своїми фото героїв парковки;
- Так, можна закликати міську владу до організації інтерфейсу для прийому повідомлень і фото героїв парковки;
- Залучення небайдужих містян це просте і елегантне вирішення логістичної проблеми нестачі інспекторів.
Автори: Владислав Власюк, Тарас Гук
Цей матеріал є авторською колонкою та може не збігатись з позицією редакції