Фанати фільмів про апокаліпсис краще підготовлені до пандемії коронавірусу, – дослідження
Ідентифікуючись із головними героями, глядач проживає сценарії виживання.
Ідентифікуючись із головними героями, глядач проживає сценарії виживання.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 274 днів. За цей час ми опублікували 23469 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Прихильники художніх апокаліптичних фільмів та фільмів жахів виявилися більш підготованими до пандемії коронавірусу. Такого висновку дійшла група американських психологів, які вивчають морбідні інтереси – зацікавленість у темах насилля та смерті.
В опитуванні взяли участь 310 осіб. Учасників запитували про те, які фільми вони люблять, і про рівень тривоги, пригнічення, дратівливості та порушень сну у період пандемії COVID-19. Дослідники намагалися враховувати вік, стать, інтерес до кіномистецтва загалом, а також фоновий рівень невротичності.
Фанати хорорів повідомили про найменший рівень стресу під час пандемії, а глядачі фільмів зі сценаріями виживання – про постапокаліпсис, зомбі та інопланетне втручання – виявилися одночасно і найбільш стресостійкими, і найкраще практично підготовленими до кризової ситуації.
Автори дослідження вважають, що глядач, ідентифікуючись із головними героями, мимохіть проживає сценарії виживання та навчається орієнтуватися у кризовій ситуації. Наприклад, люди доволі непогано розуміли, які закупи робити, якщо не рахувати істерії навколо туалетного паперу.
Дослідники згадують хіт цієї весни – стрічку «Зараза» Стівена Содерберга, яка не отримала такої популярності у 2011-му – році її виходу на екрани. Фільм доволі точно описує перебіг пандемії, як багато хто зміг переконатися після початку поширення COVID-19. Сценаристів консультував відомий епідеміолог Ларрі Брілліант.
Інший приклад, який наводять автори, – фільм «Воно приходить уночі», знятий 2017 року Треєм Едвардом Шульцом. На думку дослідника Колтана Скрайвнера, він ілюструє ситуацію, коли паранойя у кризовій ситуації завдає більшої шкоди, ніж сам чинник кризи.
На його думку, фільми жахів та апокаліптичні фільми дозволяють пережити ситуацію катастрофи у безпечних умовах. Отриманий досвід запам’ятовується на несвідомому рівні та дозволяє краще зорієнтуватися у разі реальної кризи.
Фото: Джордж Ромеро серед «живих мерців», ousof.com
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті