У туристичній айдентиці України помітили «жар-птицю» і російських півників
Критики заявляють, що авторка віжуалів використала «образи з костромських пряників».
Критики заявляють, що авторка віжуалів використала «образи з костромських пряників».
Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 11 років та 39 днів. За цей час ми опублікували 26999 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
Стати членом Товариства | Хто ми такі?
Коники та півники на візуальній айдентиці державного проєкту, спрямованого на розвиток внутрішнього туризму, призвели до скандалу.
20 червня засновник креативної агенції Fedoriv Group Андрій Федорів презентував візуальну айдентику для туристичного проєкту «Мандруй Україною». Це проєкт Міністерства культури та Державного агентства розвитку туризму.
Для просування проєкту обрали хештег #МандруйУкраїною, який вже функціонував у соцмережах. Айдентику розробляла на волонтерських засадах художниця Ольга Селіщева. За словами Федорова, авторка створила віжуали за кілька днів в умовах браку часу та грошей на розробку повноцінного брендбуку та логотипу.
Та соцмережі вибухнули критикою айдентики, яка, на думку багатьох блогерів, занадто російська.
«Вийшла абсолютно проросійська айдентика. Жар-птіца, коньок-горбунок, красний пєтушок і якийсь дивний шрифт, яким би пасувало радянські фільми-казки титрувати», – пише історикиня Тетяна Швидченко.
Дизайнер Богдан Гдаль заявив, що розробники «помилилися країною».
«Типові для фольклору росіян образи з якихось костромських пряників, вибрані для популяризації українських регіонів. Якщо це свідомо, то я би назвав це підривною діяльністю із заміщення символів», – зазначає він.
Федорів відповів, що художниця надихалася петриківським розписом та косівською керамікою.
Мовознавець Остап Українець заперечує: хоч у косівській кераміці й можна зустріти коней, та її головна особливість – у кольорах, жовтому, коричневому і зеленому. Якщо коника зробити червоним, вийде російська «расписная лошадка». Він вважає, що запропоновані зображення більше нагадують мезенський розпис, традиційний для республіки Комі та Архангельської області Росії.
Зрештою Державне агентство розвитку туризму вирішило прибрати ілюстрації і залишити для використання лише напис хештегу. Натомість планують згодом провести відкритий конкурс, на якому відберуть ідею для подальшого розвитку проєкту.
«З самого початку ми наголошували, що дана візуалізація не є брендом внутрішнього туризму. Для створення бренду та його айдентики потрібен час та ресурси, і ми ставимо це в план нашої роботи до кінця цього року», – заявили у Держтуризмі.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті