У Чернігові радянську мозаїку «Материнство» замінили на яскравий мурал (фото)
Демонтоване мозаїчне панно перевезли до музею завдяки зусиллям чернігівських активістів.
Демонтоване мозаїчне панно перевезли до музею завдяки зусиллям чернігівських активістів.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 121 днів. За цей час ми опублікували 24983 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
У процесі утеплення стіни пологового будинку в Чернігові мозаїчне панно «Материнство» замінили на новий яскравий мурал, повідомляє Ukrainian Modernism.
Мозаїку площею 14 на 5,5 метра створив у 1989 році український художник Євген Павлов. У вересні 2019 року панно демонтували, проводячи термомодернізацію за програмою німецького товариства GIZ.
Завдяки ініціативі Chernihiv Monumentalism мозаїку не було знищено: у жовтні 2019 року панно перевезли на зберігання до Чернігівського обласного художнього музею імені Григорія Галагана.
«Одного разу я підійшла туди і побачила, що панно вже демонтоване і лежить, обережно складене біля будівлі. Відразу почала бити на сполох, дзвонити у Спілку художників, в музей… Я зв’язалася з директором художнього музею і він погодився прийняти туди мозаїку на постійне зберігання», – розповідала засновниця спільноти Chernihiv Monumentalism Олена Загребіна.
Натомість на стіні пологового будинку з’явився мурал, створений художником Дмитром Адеріхо. Крім того, весь фасад розмалювали у різні барви.
Архітектор Андрій Назаренко, який нещодавно писав статтю про проблему колористики фасадів в Україні, прокоментував новий вигляд Чернігівського пологового будинку на прохання засновника Ukrainian Modernism Дмитра Соловйова.
«Цей фасад – вже типовий для молодої української демократії псевдо-сучасний та псевдо-архітектурний прийом. Як лакмусовий папірець червоніє в кислому середовищі, так і фасади вкриваються яскравими кольоровими плямами, щойно потрапляють до рук людей, що живуть в парадигмі “сіре – сумно, кольорове – весело”, і не хочуть мислити глибше», – прокоментував Назаренко.
Нагадаємо, торік у Києві закрили утеплювачем майоліку 1960-х років на стіні дитячої поліклініки. Натомість художник Віталій Гідеван намалював новий мурал.
А в польскій Гдині нещодавно перефарбували кольоровий фасад у одному світлому тоні з монохромною графікою. Спроби зробити прості фасади цікавішими за допомогою пастельних відтінків у Польщі називають «пастельозом» і критикують таку практику.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті