Тисячі кілометрів велодоріжок: як Богота бореться з найгіршими у світі заторами?
Зараз 7% усіх поїздок у Боготі здійснюється на велосипеді – це більше, ніж у будь-якому іншому місті Південної Америки.
Зараз 7% усіх поїздок у Боготі здійснюється на велосипеді – це більше, ніж у будь-якому іншому місті Південної Америки.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Для столиці Колумбії пандемія коронавірусу стала приводом, щоб ще активніше розширювати велосипедну мережу. Зараз місто робить ставку на велоінфраструктуру як спосіб боротьби з найгіршими у світі заторами, повідомляє Bloomberg CityLab.
У березні Богота вразила урбаністів терміновим облаштуванням 84 кілометрів велодоріжок, причому більшу частину зробили протягом однієї доби. Це зазвичай не надто капітальні велосмуги, які виокремлюють просто за допомогою дорожніх конусів.
Ще в лютому мерка Клаудія Лопес, яка сама їздить на велосипеді, анонсувала плани з облаштування 280 кілометрів велодоріжок протягом наступних чотирьох років – на додачу до вже наявної 550-кілометрової мережі.
Зараз 7% усіх поїздок у Боготі здійснюється на велосипеді – це більше, ніж у будь-якому іншому місті Південної Америки. У довшій перспективі місто планує досягнути показника у 50%.
Поки що трафік у Боготі залишає бажати кращого. У місті з населенням у вісім мільйонів немає метро. Натомість мобільність спирається на систему швидкого автобусу – ТрансМіленіо. Ним здійснюється близько 40% поїздок громадським транспортом.
Та цього недостатньо, автобуси переповнені, й чимало людей продовжують користуватися приватними автівками. При тому, що 65% родин не мають автомобіля, автівки займають 85% міського громадського простору.
За даними моніторингової компанії Inrix, торік Богота посіла перше місце за затримками трафіку. Водії у середньому втрачають у заторах 191 годину на рік. За даними TomTom, Богота була на третьому місці (Київ – на 12-му). Не дивно, що столиця Колумбії також посіла четверту сходинку в рейтингу забруднення повітря, згідно з IQAir.
Водночас саме Богота у 1974 році започаткувала традицію щонеділі перекривати центр міста для автомобілів. Попередній мер Енріке Пеньялоса, який здобув репутацію одного з найуспішніших урбан-реформаторів, протягом своїх двох термінів на посаді (1998-2001 та 2016-2019) активно обмежував автомобілекористування та заохочував альтернативні види мобільності. Торік Богота посіла 12-е місце серед найбільш дружніх до велосипедів міст, за індексом Copenhagenize.
Його наступниця Клаудія Лопес обмежила швидкість руху в місті до 50 км/год, а також зарезервувала щонайменше 20% місця не парковках для велосипедів на час пандемії.
Ще одне нововведення – заходи для боротьби з крадіжками велосипедів. З початку року велосипеди стали красти на чверть частіше. Тож місто запровадило базу, в якій можна зареєструвати велосипед, отримавши для нього серійний номер, завдяки чому крадію його буде важче продати, а поліції – легше знайти.
Надалі в Боготі планують зробити більше для безпеки руху, аби велосипедами користувалися більше жінок. Наприкінці минулого року, згідно з дослідженнями, жінки становили лише 24% від усіх велосипедистів.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті