Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 287 днів. За цей час ми опублікували 23569 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Фото: Michael Schmid, Unsplash 

Для столиці Колумбії пандемія коронавірусу стала приводом, щоб ще активніше розширювати велосипедну мережу. Зараз місто робить ставку на велоінфраструктуру як спосіб боротьби з найгіршими у світі заторами, повідомляє Bloomberg CityLab.

У березні Богота вразила урбаністів терміновим облаштуванням 84 кілометрів велодоріжок, причому більшу частину зробили протягом однієї доби. Це зазвичай не надто капітальні велосмуги, які виокремлюють просто за допомогою дорожніх конусів.

Ще в лютому мерка Клаудія Лопес, яка сама їздить на велосипеді, анонсувала плани з облаштування 280 кілометрів велодоріжок протягом наступних чотирьох років – на додачу до вже наявної 550-кілометрової мережі.

Зараз 7% усіх поїздок у Боготі здійснюється на велосипеді – це більше, ніж у будь-якому іншому місті Південної Америки. У довшій перспективі місто планує досягнути показника у 50%.

Фото: Pixabay

Поки що трафік у Боготі залишає бажати кращого. У місті з населенням у вісім мільйонів немає метро. Натомість мобільність спирається на систему швидкого автобусу – ТрансМіленіо. Ним здійснюється близько 40% поїздок громадським транспортом.

Та цього недостатньо, автобуси переповнені, й чимало людей продовжують користуватися приватними автівками. При тому, що 65% родин не мають автомобіля, автівки займають 85% міського громадського простору.

За даними моніторингової компанії Inrix, торік Богота посіла перше місце за затримками трафіку. Водії у середньому втрачають у заторах 191 годину на рік. За даними TomTom, Богота була на третьому місці (Київ – на 12-му). Не дивно, що столиця Колумбії також посіла четверту сходинку в рейтингу забруднення повітря, згідно з IQAir.

Водночас саме Богота у 1974 році започаткувала традицію щонеділі перекривати центр міста для автомобілів. Попередній мер Енріке Пеньялоса, який здобув репутацію одного з найуспішніших урбан-реформаторів, протягом своїх двох термінів на посаді (1998-2001 та 2016-2019) активно обмежував автомобілекористування та заохочував альтернативні види мобільності. Торік Богота посіла 12-е місце серед найбільш дружніх до велосипедів міст, за індексом Copenhagenize.

Фото: Pixabay

Його наступниця Клаудія Лопес обмежила швидкість руху в місті до 50 км/год, а також зарезервувала щонайменше 20% місця не парковках для велосипедів на час пандемії.

Ще одне нововведення – заходи для боротьби з крадіжками велосипедів. З початку року велосипеди стали красти на чверть частіше. Тож місто запровадило базу, в якій можна зареєструвати велосипед, отримавши для нього серійний номер, завдяки чому крадію його буде важче продати, а поліції – легше знайти.

Надалі в Боготі планують зробити більше для безпеки руху, аби велосипедами користувалися більше жінок. Наприкінці минулого року, згідно з дослідженнями, жінки становили лише 24% від усіх велосипедистів.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button