Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 269 днів. За цей час ми опублікували 23431 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Восени депутати розглянуть законопроєкт про реформу службу таксі в Україні, Про це розповів Гамлет Погасян, генеральний директор автомобільного директорату Міністерства інфраструктури, в ефірі телеканалу «ДОМ». Фізичних осіб хочуть зобов’язати оформляти спеціальний патент для роботи водієм таксі. Наразі законоєпрокт опубліковано на сайті Міністерства інфраструктури України. Його громадського обговорення триватиме до 4 вересня.

За словами Гамлета Погасяна, такі сервіси як Uber, Uklon i Bolt наразі працюють поза правовим полем.  Чиновник наголосив, що «основний посил законопроєкту – детінізація сфери перевезень на таксі».

«В сфері перевезень пасажирів на замовлення працюють фізичні особи. Щоб вони могли здійснювати цю діяльність законно, ми вводимо таке поняття як патент», – пояснив Гамлет Погасян.

Вартість патенту на 12 місяців дорівнюватиме мінімальній заробітній платі. Крім того, можна буде купити патент на місяць. Для електромобілів він коштуватиме вдвічі менше. При цьому пасажир отримуватиме додаткові гарантії безпеки, як-от страхування. Автомобілі проходитимуть технічний контроль.

Новий проєкт закону розділяє права таксистів і перевізників на легкових автомобілях. Автівки з атрибутами класичного таксі (шахматне позначення на лівій і правіц дверці тощо) зможуть пересуватися смугами громадського транспорту та паркуватися у спеціальних зонах для таксі в аеропортах. Але для представників сервісів на кшталт Uber такого права не буде навіть за наявності патенту.

«Насправді, ми створюємо умови, при яких люди б — а це сотні тисяч, які працюють в цій сфері незаконно і перевозять громадян, що є дуже відповідальним питанням, — працювали на законних підставах. Вибір у кожного громадянина буде або працювати на самого себе, купивши патент, або відкрити фірму і працювати як класична служба таксі», – пояснив Погосян.

За словами представника МІністерства транспорту, служби таксі підтримують цей законопроєкт, адже це єдиний для них спосіб вийти з тіні.

Проте раніше Василь Попик, голова Професійної спілки таксистів України, в ефірі Українського радіо критикував цей законопроєкт.

«Ніякого відношення до легалізації бізнесу таксі даний законопроєкт не має, тому що його підготували всім відомі інтернет-платформи, а вони самі заявляють, що відношення до таксі не мають. Насправді це буде просто фіксація того положення та безладу на ринку, який ми маємо сьогодні. Жодних вимог до таксиста, жодних професійних компетенцій у ньому немає. Ми вже надали свої пропозиції Мінтрансу щодо зміни цього законопроєкту. Нам сказали, що нас почули. Будемо бачити, що буде робитися далі”, – розповів Василь Попик.

За словами голови профспілки, через низькі ціни таксист сьогодні змушений працювати більше 16 годин на добу. Це небезпечно як для водія, так і для пасажира. На думку Василя Попика, потрібно розробити механізм впливу на ціноутворення і впровадити професіоналізацію ринку. Один кілометр поїздки, за його словами, має коштувати як літр палива.

Водночас Гамлет Погасян заявив, що «питання ціни наразі відкрите і буде формуватися залежно від попиту на ринку». Неофіційних перевізників, яких не буде в реєстрі, обіцяють штрафувати.

«Закон про таксі у нас не змінювався вже 15 років. А 15 років тому, звісно, ще навіть не підозрювали про появу мобільних платформ. На сьогодні основні завдання – це оновити законодавство, щоб враховувати сучасні технології та щоб ринок почав виходити з тіні, – розповіла «Хмарочосу» Яніка Меріло, радниця міністра інфраструктури. – Даний законопроєкт передбачає реєстрацію водіїв на єдиній платформі і отримання патенту».

Завдяки патенту очікують близько мільярда гривень надходження в бюджет щороку. За словами Яніки Меріло, сьогодні ринок таксі оцінюють в 40 мільйонів гривень і 220 тисяч водіїв, з яких 98% перебувають у тіні.

Усі фото:  Unsplash

Читайте також: Uber та Lyft призупинили роботу у Каліфорнії: вважають за краще піти з ринку, ніж працевлаштувати водіїв

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button