Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Партнерський матеріал з


Відмова від щоденних годинних поїздок може заощадити час, нерви та покращити якість життя у місті загалом.

Концепція «нульового кілометра» спершу стосувалася сільського господарства. Згідно з цією ідеєю споживання локальних продуктів створює переваги для всіх. Фермери менше часу та зусиль витрачають на логістику, споживачі отримують натуральні, свіжі та сезонні продукти, зменшується негативний вплив на навколишнє середовище. Зникає потреба в тривалому перевезенні продуктів, а тому скорочуються транспортні викиди та витрати енергії на охолоджене зберігання.

Згодом цю концепцію почали застосовувати у щоденному житті. У новому трактуванні вона пропонує працювати та задовольняти більшість потреб у пішій доступності від дому, не витрачаючи зайвого часу та сил на дорогу. 

На зображенні: рендер ЖК Новий Автограф

Сьогодні такий підхід впливає не лише на пріоритети містян у виборі житла, але й на те, як проєктують нові житлові комплекси та де їх будують. «Хмарочос» у партнерстві з ЖК «Новий Автограф» розповідає про переваги концепції «нульового кілометра» та пояснює, як активні перші поверхи та розвинута інфраструктура поруч допомагають втілити її у життя.

Цінних півгодини щодня

Хоча традиційно термін commute  стосується саме поїздок на роботу і назад, подібним чином можна поглянути й на інші регулярні пересування – з дитиною до садочка або школи, до лікаря, спортзалу або перукаря. 

Перша очевидна перевага розташування всього цього поруч з домом – економія часу. Київ у спадок отримав чимало «спальних» районів, звідки містяни щодня їздять в умовний центр – і витрачають на це 20-30 чи навіть 50 хвилин. Ще гіршою ситуація є для тих, хто мешкає у передмісті: щоденні маршрути з Боярки, Бучі чи Борисполя можуть тривати понад годину. 

Проблема не лише у значних відстанях, але й в київському трафіку. Через затори жителі міста витрачають на 46% більше часу в дорозі, ніж могли б. За даними рейтингу Tom Tom, кияни проводять у заторах 31 хвилину щовечора і 26 хвилин щоранку. За рік набігає близько дев’яти з половиною днів –  це час який можна було б використати цікавіше та приємніше. 

Суб’єктивне відчуття добробуту

Тривалі щоденні поїздки можуть негативно впливати на рівень задоволення роботою та життям загалом. Дослідники з Цюрихського університету виявили, що хоча недоліки довгого commute (прим. щоденні поїздки між домом та роботою) мали б компенсуватися перевагами житла або роботи, які людина обрала, – ті, хто витрачають більше часу на дорогу систематично повідомляють про гірший рівень добробуту. 

Якщо шлях в один бік триває 23 хвилини (середній показник для Німеччини на період дослідження), люди хотіли б отримувати платню на 19% більше, щоб повністю це компенсувати. 

Інше дослідження показало, що 40% опитаних вважають дорогу на роботу і назад найгіршою частиною свого дня, і кожен п’ятий регулярно запізнюється через ситуацію на дорогах. При цьому майже половина робітників працюють в дорозі й вважають, що цей час повинен враховуватися як робочий.

Хоча й здається, що ідеальним рішенням в такому разі було б працювати вдома та повністю уникнути пересувань, частина опитувань показує, що ідеальний час commute все ж далекий від нуля. Зокрема, у 2001 році жителі Сан-Франциско зазначали в середньому 16 хвилин. Це пов’язують з необхідністю певного буфера між роботою та домом, часом на «перезавантаження».

Значну роль грає не лише час, але й спосіб пересування. Дослідження з Університету Західної Англії також виявило, що довший commute зменшує задоволення від роботи і дозвілля та збільшує психологічну напругу. Однак при цьому дорога на роботу пішки або на велосипеді здатна позитивно впливати на названі показники. 

У житловому комплексі «Новий Автограф» прагнули передбачити всю необхідну інфраструктуру саме в межах пішої доступності. Завдяки вдалому розташуванню, за кілька хвилин від будинок можна знайти кілька дитячих садочків та шкіл, лікарню, супермаркет та великий парк. Додаткові зручності будуть і в самому комплексі, адже на перших активних поверхах тут запланували магазини, салон краси, аптеку тощо. 

Краще місто для всіх

Відмова від щоденних поїздок на приватному автомобілі може покращити транспортну ситуацію в місті. Транспортний моніторинг в період карантину показав, що зменшення кількості активних автівок на дорогах міста на 100-200 тисяч може помітно зменшити затримку – приблизно до 30% замість 46%.

Крім того, такі зміни матимуть позитивний вплив на екологічну ситуацію. Сьогодні в Києві все частіше обговорюється проблема забруднення повітря: за певних погодних умов густий смог, небезпечний для здоров’я, може триматися у місті кілька днів поспіль. 

При цьому за понад 80% викидів у місті відповідальний саме транспорт. І тому одним з ключових аспектів концепції «нульового кілометра» (як оригінальної, так і адаптовано до міського життя) є саме зменшення транспортних викидів в атмосферу. 

Більш того, користуючись сервісами поблизу можна не лише скоротити час на поїздках, розвантажити дороги та зменшити транспортні викиди, але й підтримати розвиток необхідної інфраструктури та бізнесів у різних районах міста. Тобто у такій системі виграє одразу кілька сторін. 

Як концепцію реалізують в сучасних житлових комплексах?

Житлові комплекси компанії DIM спроєктовані так, щоб дати можливість жителям спростити щоденну логістику та відчути всі переваги концепції «нульового кілометра». 

Робота. Сьогодні все більше людей переходять на віддалену роботу з дому, і з початком карантину цей процес лише пришвидшився. Різноманітні планування квартир в житловому комплексі «Новий Автограф» дозволяють обрати варіант, у якому ви зможете облаштувати «робочий кабінет» ідеальний за розміром, формою та видом з вікна. А великі панорамні вікна гарантуватимуть достатню кількість сонячного світла на робочому місці. Якщо ви бажаєте змінити середовище – завжди можна буде влаштуватися з ноутбуком в затишному лобі комплексу.

Навіть якщо робота передбачає офіс, до нього не обов’язково їхати на інший берег Києва. Чимало варіантів можна знайти ближче. Наприклад, у бізнес-центрі «Лівобережний», А4, «Амаріс» і коворкінгах Platforma чи The Space Coworking.

ЖК Новий Автограф, рендер

Навчання. ЖК «Новий Автограф» у Дніпровському районі розташований в пішій доступності від восьми дитячих садочків та шести шкіл, серед яких гімназії «Фортуна» та «Гармонія». Поруч знаходиться навчально-виховний комплекс «Домінанта» та кілька бібліотек.

Дозвілля. Прогулянки та пікніки у парку – це чудовий, але не єдиний варіант для відпочинку на вихідних у районі житлового комплексу. Для дозвілля всією родиною можна обрати мотузковий парк, океанаріум чи ляльковий театр. А для зустрічі з друзями – одну з кав’ярень неподалік. 

Крім того, у торговельно-розважальних центрах поруч – наприклад, ТРЦ KOMOD чи «Проспект» – розмістилися кінотеатри, більярдний клуб, художня студія та дитячі розважальні центри.  

ЖК Новий Автограф, рендер

Спорт. Розвинена інфраструктура довкола комплексу забезпечує достатньо можливостей і для любителів активного відпочинку. Парк «Перемога», розташований поблизу, пропонує кілька спортивних майданчиків, тенісний корт та понад 65 га зеленої території, яка чудово підійде для піших прогулянок, бігу чи поїздок на велосипеді. 

У дворі «Нового Автографу» також розташують майданчики для заняття фітнесом, футболом та баскетболом. А в радіусі 15-20 хвилин від будинку можна знайти кілька фітнес-клубів, дві льодові арени, школи танців, бойових мистецтв та йога-студію.

Здоров’я. Поруч з комплексом є державна та приватна дитячі лікарні, міська клінічна лікарня №3 та кілька ветеринарних кабінетів.

ЖК Новий Автограф, рендер

Щоденні потреби. Неподалік житлового комплексу можна знайти продуктові та господарчі магазини популярних мереж – «Сільпо», «АТБ», NOVUS, Billa, VARUS, Watsons, EVA, Prostor. А також відділення банків, пошту, салони краси, барбершоп та ринок «Юність» зі свіжими сезонними фруктами та овочами. 

«Новий Автограф» матиме й власну інфраструктуру. На перших поверхах будинку передбачили комерційні зони під кафе, аптеку, перукарню та продуктовий магазин.  А для тих ситуації, коли поїздка за межі району буде необхідною, – станція метро «Дарниця» знаходиться всього за 10-15 хвилин пішки.

Будинок. Особливу увагу автори ЖК приділили архітектурі: комбіновані фасади комплексу виконані з використанням клінкерної плитки та декоративного тинькування, а для оздоблення фасаду використали також керамічну цеглу. Утеплений фасад, індивідуальні котли та енергоощадні вікна забезпечують тепло у квартирах комплексу в будь-яку пору року. 

Для жителів з дітьми чи домашніми улюбленцями на поверхах передбачені комори для зберігання візочків, велосипедів та іншого спортивного спорядження і навіть є місце для миття лап. Ще один елемент комфорту – швидкі та безшумні ліфти, встановлені в будинку.

Серед інших особливостей ЖК «Новий Автограф» – внутрішній двір, відкритий лише для жителів будинку та їхніх гостей. Тут облаштують місця для сімейного відпочинку та сучасний дитячий майданчик. Створення атмосфери комфорту та безпеки було одним з пріоритетів розробників комплексу, тому на території цілодобово працюватиме охорона та система відеонагляду. 

Внутрішній двір буде вільним від автівок. Для приватного транспорту передбачено підземний паркінг з контролем доступу, де облаштовані також зарядні станції для електромобілів. Спуститися до нього можна буде одразу з житлового поверху не виходячи на вулицю, що дуже зручно у дощову погоду. Гості ЖК зможуть залишити свої автівки у спеціально обладнаних паркувальних кишенях поблизу.

Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 132 днів. За цей час ми опублікували 25065 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button