Не тільки «лежачі поліцейські»: В Україні розширили перелік засобів заспокоєння дорожнього руху (фото)
Дотепер стандарти передбачали лише один засіб – так званий «лежачий поліцейський».
Дотепер стандарти передбачали лише один засіб – так званий «лежачий поліцейський».
Звуження смуг руху за допомогою острівця безпеки у Вінниці. Фото: vezha.ua
Вперше в Україні розроблено стандарт заходів і засобів заспокоєння дорожнього руху, повідомляє «Укравтодор».
До переліку стандартних засобів, які використовуються на дорозі для заспокоєння руху, додали острівці безпеки, бордюрні розширення, чокери та розділювальні смуги.
Чокер – звуження однієї чи кількох смуг руху за допомогою додаткової зеленої зони, розширення тротуару або просто розмітки. Фото: safety.fhwa.dot.gov
Дотепер існував лише один засіб заспокоєння руху – так званий «лежачий поліцейський». Всі інші усталені світові практики інженери-проєктанти застосовували лише на власний страх та ризик, зазначають в «Укравтодорі».
Підвищений неперервний тротуар з велодоріжкою у Львові, спроєктований ЛКП «Інститут просторового розвитку». Такий дизайн міняє пріоритети: водії заїжджають на пандус, уважніше перетинають шляхи пішоходів і велосипедистів, усвідомлюючи, що автівки не є господарями на цій території. Фото: Олег Шмід, facebook.com/oleh.shmid
«Засоби заспокоєння руху встановлюються не тільки для зменшення швидкості, а головним чином для рівномірності транспортних потоків. Особлива увага до ділянок, де автомобільні потоки конфліктують з пішохідними та велосипедними… Завдяки комплексному підходу водій підтримує постійну безпечну швидкість, а не змінюють її, повсякчас розганяючись та гальмуючи», – зауважують у корпорації.
Острівці безпеки у Львові. Фото: Олег Шмід, facebook.com/oleh.shmid
Основою створення стандарту стала концепція Vision Zero («Нуль смертей»). В «Укравтодорі» подвідомляють, що на спостерігали збільшення кількості аварій на щойно відремонтованих дорогах. Найчастіше саме перевищення швидкості призводить до зростання травматизму на дорогах.
Бордюрне розширення на перехресті. Фото: safety.fhwa.dot.gov
«Цьогоріч вперше усі проєкти ремонтів обов’язково проходять так звану п’яту секцію Технічної ради Укравтодору, яка обов’язково оцінює проєкти з точки зору забезпечення заходів безпеки руху», – повідомляє пресслужба корпорації.
Подушка замість «лежачого поліцейського». Такий засіб дозволяє великогабаритним автомобілям попускати підвищення між колесами та не створювати шуму. Фото: safety.fhwa.dot.gov
Засоби заспокоєння руху проєктуватимуть під час ремонту або модернізації існуючих доріг та вулиць, а також під час будівництва та реконструкції. Зміни до ДСТУ 4123:2020 «Безпека дорожнього руху. Засоби заспокоєння руху» вже внесено і вони набудуть чинності з листопада цього року.
Водночас в «Укравтодорі» зазначають, що поки не внесуть зміни до ДБН, нові стандарти матимуть рекомендаційний характер.
Чокери у Львові. Фото: Олег Шмід, facebook.com/oleh.shmid
Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 11 років та 1 днів. За цей час ми опублікували 26735 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
Стати членом Товариства | Хто ми такі?
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті