Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Звуження смуг руху за допомогою острівця безпеки у Вінниці. Фото: vezha.ua

Вперше в Україні розроблено стандарт заходів і засобів заспокоєння дорожнього руху, повідомляє «Укравтодор».

До переліку стандартних засобів, які використовуються на дорозі для заспокоєння руху, додали острівці безпеки, бордюрні розширення, чокери та розділювальні смуги.

Чокер – звуження однієї чи кількох смуг руху за допомогою додаткової зеленої зони, розширення тротуару або просто розмітки. Фото: safety.fhwa.dot.gov

Дотепер існував лише один засіб заспокоєння руху – так званий «лежачий поліцейський». Всі інші усталені світові практики інженери-проєктанти застосовували лише на власний страх та ризик, зазначають в «Укравтодорі».

Підвищений неперервний тротуар з велодоріжкою у Львові, спроєктований ЛКП «Інститут просторового розвитку». Такий дизайн міняє пріоритети: водії заїжджають на пандус, уважніше перетинають шляхи пішоходів і велосипедистів, усвідомлюючи, що автівки не є господарями на цій території. Фото: Олег Шмід, facebook.com/oleh.shmid

«Засоби заспокоєння руху встановлюються не тільки для зменшення швидкості, а головним чином для рівномірності транспортних потоків. Особлива увага до ділянок, де автомобільні потоки конфліктують з пішохідними та велосипедними… Завдяки комплексному підходу водій підтримує постійну безпечну швидкість, а не змінюють її, повсякчас розганяючись та гальмуючи», – зауважують у корпорації.

Острівці безпеки у Львові. Фото: Олег Шмід, facebook.com/oleh.shmid

Основою створення стандарту стала концепція Vision Zero («Нуль смертей»). В «Укравтодорі» подвідомляють, що на спостерігали збільшення кількості аварій на щойно відремонтованих дорогах. Найчастіше саме перевищення швидкості призводить до зростання травматизму на дорогах.

Бордюрне розширення на перехресті. Фото: safety.fhwa.dot.gov

«Цьогоріч вперше усі проєкти ремонтів обов’язково проходять так звану п’яту секцію Технічної ради Укравтодору, яка обов’язково оцінює проєкти з точки зору забезпечення заходів безпеки руху», – повідомляє пресслужба корпорації.

Подушка замість «лежачого поліцейського». Такий засіб дозволяє великогабаритним автомобілям попускати підвищення між колесами та не створювати шуму. Фото: safety.fhwa.dot.gov

Засоби заспокоєння руху проєктуватимуть під час ремонту або модернізації існуючих доріг та вулиць, а також під час будівництва та реконструкції. Зміни до ДСТУ 4123:2020 «Безпека дорожнього руху. Засоби заспокоєння руху» вже внесено і вони набудуть чинності з листопада цього року.

Водночас в «Укравтодорі» зазначають, що поки не внесуть зміни до ДБН, нові стандарти матимуть рекомендаційний характер.

Чокери у Львові. Фото: Олег Шмід, facebook.com/oleh.shmid

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button