Столиця Колумбії Богота є одним із найбільш дружніх для пішоходів міст світу. Такого висновку дійшли дослідники з американського Інституту транспортної політики (ITDP), повідомляє The Guardian.
Автори вимірювали пішохідність міст за трьома головними параметрами: доступність до пішохідних зон без автомобілів; доступність до шкіл та лікарень, а також розмір кварталів.
Із міст з населенням понад 5 мільйонів лише Богота потрапила до топ-5 за всіма трьома параметрами. Загалом аналізували майже 1000 міст світу.
Перший параметр передбачає 100-метрову доступність вільних від автівок пішохідних зон, таких як парки, сквери та повністю пішохідні вулиці.
- Гонконг
- Москва, РФ
- Париж, Франція
- Богота, Колумбія
- Лондон, Велика Британія
Також високі бали за цим показником набрали Берлін, Барселона, Мельбурн і Сідней. У Києві, згідно з методологією ITDP, 62% мешканців живуть у 100-метровій доступності від локацій без автомобілів.
Другий параметр – частка населення, яке живе у радіусі один кілометр від закладів освіти та охорони здоров’я.
- Париж, Франція
- Ліма, Перу
- Лондон, Велика Британія
- Сантьяго, Чилі
- Богота, Колумбія
Також за цим показником гарний результат показали Катманду (Непал) та Афіни (Греція). У Києві 66% мешканців живуть у кілометровій доступності до шкіл і лікарень.
Третій параметр – середній розмір кварталів. Чим щільніше міський простір насичений пішохідними маршрутами, тим коротший шлях може обрати пішохід. Відсутність потреби обходити великі споруди та їх скупчення сприяє пішоходизації.
- Хартум, Судан
- Богота, Колумбія
- Ліма, Перу
- Карачі, Пакистан
- Токіо, Японія
Загалом автори дійшли висновку, що вкрай мало міст орієнтуються на пріоритет пішоходів та обмежують автомобілізм. Найгірші справи з пішохідністю – у міст США, що зумовлено сильним розростанням, або ж ексурбанізацією.
«Хочете приклад найгіршої пішохідності – ось вам міста США. Навіть якщо там облаштовують гарні тротуари, все знаходиться настільки далеко одне від одного, що майже неможливо пройтися пішки до продуктового магазину або до школи», – зазначає дослідник ITDP Тейлор Рейч.
Так, серед американських міст на найнижчій сходинці рейтингу розмістився Індіанаполіс, в якому лише 4% людей живуть у кілометровій доступності до закладів освіти і медицини.
Дослідники зауважують, що для міст із кращою пішохідною інфраструктурою характерні нижчий рівень забруднення повітря, менші проблеми з ожирінням населення, менший рівень смертності на дорогах, кращі умови для місцевих бізнесів та менша соціальна нерівність.
Читайте також: Тисячі кілометрів велодоріжок: як Богота бореться з найгіршими у світі заторами?
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті