Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Фото: paxabay

Столиця Колумбії Богота є одним із найбільш дружніх для пішоходів міст світу. Такого висновку дійшли дослідники з американського Інституту транспортної політики (ITDP), повідомляє The Guardian.

Автори вимірювали пішохідність міст за трьома головними параметрами: доступність до пішохідних зон без автомобілів; доступність до шкіл та лікарень, а також розмір кварталів.

Із міст з населенням понад 5 мільйонів лише Богота потрапила до топ-5 за всіма трьома параметрами. Загалом аналізували майже 1000 міст світу.

Перший параметр передбачає 100-метрову доступність вільних від автівок пішохідних зон, таких як парки, сквери та повністю пішохідні вулиці.

  1. Гонконг
  2. Москва, РФ
  3. Париж, Франція
  4. Богота, Колумбія
  5. Лондон, Велика Британія

Також високі бали за цим показником набрали Берлін, Барселона, Мельбурн і Сідней. У Києві, згідно з методологією ITDP, 62% мешканців живуть у 100-метровій доступності від локацій без автомобілів.

Другий параметр – частка населення, яке живе у радіусі один кілометр від закладів освіти та охорони здоров’я.

  1. Париж, Франція
  2. Ліма, Перу
  3. Лондон, Велика Британія
  4. Сантьяго, Чилі
  5. Богота, Колумбія

Також за цим показником гарний результат показали Катманду (Непал) та Афіни (Греція). У Києві 66% мешканців живуть у кілометровій доступності до шкіл і лікарень.

Третій параметр – середній розмір кварталів. Чим щільніше міський простір насичений пішохідними маршрутами, тим коротший шлях може обрати пішохід. Відсутність потреби обходити великі споруди та їх скупчення сприяє пішоходизації.

  1. Хартум, Судан
  2. Богота, Колумбія
  3. Ліма, Перу
  4. Карачі, Пакистан
  5. Токіо, Японія

Загалом автори дійшли висновку, що вкрай мало міст орієнтуються на пріоритет пішоходів та обмежують автомобілізм. Найгірші справи з пішохідністю – у міст США, що зумовлено сильним розростанням, або ж ексурбанізацією.

«Хочете приклад найгіршої пішохідності – ось вам міста США. Навіть якщо там облаштовують гарні тротуари, все знаходиться настільки далеко одне від одного, що майже неможливо пройтися пішки до продуктового магазину або до школи», – зазначає дослідник ITDP Тейлор Рейч.

Так, серед американських міст на найнижчій сходинці рейтингу розмістився Індіанаполіс, в якому лише 4% людей живуть у кілометровій доступності до закладів освіти і медицини.

Дослідники зауважують, що для міст із кращою пішохідною інфраструктурою характерні нижчий рівень забруднення повітря, менші проблеми з ожирінням населення, менший рівень смертності на дорогах, кращі умови для місцевих бізнесів та менша соціальна нерівність.

Читайте також: Тисячі кілометрів велодоріжок: як Богота бореться з найгіршими у світі заторами?

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button