Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 291 днів. За цей час ми опублікували 23590 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Сьогодні, 30 жовтня, на Майдані Незалежності близько 16-ої години трапилася ДТП, внаслідок якої загинуло три людини, а двоє травмовані. Водій авто Land Rover наїхав на обмежувальні конуси на перехресті Алеї Героїв Небесної Сотні та вулиці Хрещатик, після чого некеровано виїхав на Майдан Незалежності й в’їхав у натовп людей, а потім виїхав на проїжджу частину, де протаранив щонайменше чотири авто, і зупинився.

У поліції також стверджують, що водій не перебував у стані алкогольного сп’яніння. За попередньою інформацією водію автівки стало зле, і він втратив керування автомобілем.

Міська влада ще у вересні опублікувала проєкт капітального ремонту Хрещатика, який обіцяють незабаром реалізувати. «Хмарочос» розпитав активістів та експертів, що можна змінити на центральній вулиці, аби надалі унеможливити подібні ДТП.

На думку Влада Самойленка, голова ГО «Урбан крю», заїзд на Алею Героїв Небесної Сотні має бути повністю перекритим, як згори, так і знизу. Обмежувальні конуси недостатньо перекривають можливість заїзду автівок, адже, якщо машина висока, то вона здатна їх переїхати. Альтернативою конусам можуть бути, скажімо, боларди.

Втім, проблемою є те, що Алея Героїв Небесної Сотні, найімовірніше, не входитиме в план реконструкції Хрещатика. Крім того, ця ділянка задіяна в слідчому експерименті про злочини на Майдані під час Революції Гідності. Отже, поки триватимуть суди, тут неможливі ніякі зміни.

«Тому найкращий тимчасовий варіант, який убезпечить киян від несподіваних наїздів, – це великі клумби, які треба поставити з такою відстаню, щоб ані автомобіль, ані мотоцикліст, там не міг проїхати, – вважає Влад Самойленко. – Ці клумби мають бути важкими і непідйомними».

«Тенденція терактів які відбуваються у місцях скупчення людей в Європі вже триває багато років. Тому такі місця фізично огороджують бетонними бар’єрами. Вони грубі, неестетичні, але точно не пропускають автівки. У нас поки що про це не думають», – розповідає Віталій Селик, голова ГО «Рада з урбаністики Києва».

Натомість на фото, зроблені Віталієм Селиком, можна побачити шматок антитуманної фари біля обмежувальних навпікуль. Як бачимо, вони не убезпечують від заїзду тротуар.

«Кілька днів тому був випадок у столиці, коли автівка вдарилася об стовпчик паркана, а паркан уже вдарив людину, яка була поруч. По суті наші обмежувальні засоби не працюють належним чином і не є безпечними. Альтернативою їм можуть бути, скажімо, бетонні блоки, якими нещодавно відгородили тротуар на набережній або бетонні стовпчики», – вважає урбаніст.

Крім того, такі заходи безпеки, на його думку, мають бути не лише на Хрещатику, але й в інших місцях скупчення людей, наприклад на зупинках. Адже в Києві неодноразово траплялися випадки, коли автомобіль «залітав» на зупинки і травмував людей.

«Хрещатик – це вулиця, яка буває пішохідною, і по якій водночас проходить магістраль швидкісного руху. Тому її потрібно убезпечити, перш за все, для пішоходів, коли там великий трафік автівок, – розповідає Анна Даниленко, член правління ГО «Рада з урбаністики Києва». – Це можна зробити встановивши, скажімо, антипаркувальні силові стовчики. Такий стовпчик повинен витримувати машину вагою в дві тони. Можна також поєднати такі стовпчики з кущами, які стануть гарною перепоною для автівок і трохи озеленять головну вулицю міста».

«Якби водій зустрів на своєму шляху, скажімо, дерево, лавочку чи ще якийсь великий елемент мощення, це могло би його хоч трохи зупинити», – каже експретка.

Усі фото з місця ДТП – Віталій Селик

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button