Щоб виявити основні проблеми, Максим Бахматов з командою «Офісу трансформації» та місцевими активістами запросили до житлового комплексу працівників патрульної поліції й інспектора з паркування.
Як працюють інспектори?
О дев’ятій вечора більшість мешканців ЖК «Комфорт тауну» вже повернулися додому, а тому це хороший час, щоб перевірити, де та як вони залишають власні автівки.
Проблеми помітні майже одразу після заїзду на територію: ряд автомобілів стоїть на розділювальній смузі. За правилами паркуватися тут не можна, тому інспектор з паркування Володимир готує перший штраф: він дістався власнику авто, який залишив його не лише на розділювальній смузі, але й впритул до пішохідного переходу.
Алгоритм дій такий: інспектор спершу фіксує порушення на фото або відео у спеціальному додатку та дає запит на інформацію про особу, за якою зареєстрований автомобіль. А потім виносить постанову про адміністративне стягнення. Штраф за неправильне паркування сьогодні ‒ 255 або 510 гривень.
Одразу на місці інспектор друкує повідомлення про порушення правил зупинки та стоянки ‒ та залишає його на лобовому склі автівки. Відповідну постанову водій отримає також поштою і в електронному кабінеті водія.
За словами Володимира, на території можна побачити чимало порушень: паркування занадто близько до пішохідних переходів, перехресть, виїздів та проїздів, сміттєвих контейнерів, стоянка на місцях для людей з інвалідністю без відповідних позначень, а також стоянка в два ряди.
Чому це небезпечно?
У листопаді на території комплексу вже проходив експеримент: тоді через припарковані на поворотах та у другий ряд автівки, пожежна машина не змогла вільно проїхати вулицями «Комфорт тауну».
На момент другої перевірки чимало водіїв все ще залишають так свої автомобілі. За це інспектор виписує два штрафи вже на сусідній вулиці. На одній з машин залишили номер телефону, але за ним ніхто не відповідає. На іншій же не залишили навіть номеру.
Тобто у випадку пожежі або іншої нагальної потреби швидко прибрати їх з дороги навряд вдасться. Місцеві активісти неодноразово викликали поліцію, щоб боротися з такими порушниками, але це не завжди ефективне рішення. «На відміну від інспектора з паркування, ми не можемо винести постанову і оштрафувати без присутності водія», ‒ розповідає Віктор, працівник патрульної поліції Києва.
Водночас права переміщати чужі автівки не мають й пожежники. Якщо припарковані машини зачепить спецтехніка або кран, за пошкодження відповідатиме саме пожежна бригада.
Така ж ситуація і з іншою великогабаритною технікою. «Машина для прибирання зачепила автомобіль, і ми були змушені відшкодовувати збитки, хоча її власник залишив авто з порушеннями ПДР», ‒ розповідає начальник керуючої компанії «Комфорт-Таун» Артем Соколов.
З 2013 року компанія намагається упорядкувати паркування в комплексі. Зокрема, встановлюючи стовпчики та напівсфери. Однак на території можна побачити, як навіть фізичні обмежувачі ігнорують або переміщають. На наступному ж перехресті три з чотирьох кутів запарковані ‒ й інспектор Володимир продовжує виписувати штрафи.
Як покращити ситуацію?
Дмитро Васильєв, головний архітектор «Комфорт тауну» ще під час минулої перевірки запевняв, що у ЖК передбачена достатня кількість паркомісць. Зокрема, на багаторівневому паркінгу, де з тисячі побудованих місць продали лише 45%. Решту можна винайняти в тимчасову оренду, доку не з’являться покупці.
«Скільки років живу, завжди знаходив де поставити авто, ‒ розповідає житель комплексу, якого зацікавила перевірка. ‒ Якщо ні, за територією є паркувальний майданчик, всього 30 гривень за ніч». Підтверджує його слова і Максим Бахматов. «Я взагалі вже звик залишати авто за межами комплексу, але зараз, після відкриття нової частини, навіть там можна знайти. Потрібно лише мати бажання трохи пройтися», ‒ зазначає він.
І оскільки розвиток культури паркування може зайняти певний час, Бахматов з начальником керуючої компанії та місцевими активістами обговорили ще кілька можливих рішень.
Зокрема, на в’їзді до комплексу (можливо, потім й в інших точках) планують організувати круговий рух з «клумбою» в центрі, щоб унеможливити паркування. Напівсфери, вже розставлені на території, також вирішили додатково закріпити, щоб у водіїв не було можливості їх пересувати.
При цьому варто розуміти, що керуюча компанія витрачає кошти на влаштування протипаркувальних заходів: для прикладу, організація кругового руху коштуватиме близько двох мільйонів гривень. І вони можуть бути використані на інші покращення території житлового комплексу.
Ще одне рішення, яке планують розглянути, ‒ співпраця з інспекторами з паркування. Наприклад, у формі регулярних рейдів. «Якщо хоча б частина цих рішень буде втілена, вже за 3-6 місяців ми отримаємо позитивний результат, ‒ впевнений Максим Бахматов.
Читайте також: Експеримент: чи проїде пожежна машина запаркованими вулицями «Комфорт тауну»
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті