Нідерландські міста масово демонтують плитку, замінюючи її травою і деревами
Через надмір плитки ґрунт не може впоратися з обсягами дощової води, якої ставатиме все більше через кліматичні зміни.
Через надмір плитки ґрунт не може впоратися з обсягами дощової води, якої ставатиме все більше через кліматичні зміни.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24976 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
У межах боротьби зі змінами клімату в багатьох нідерландських містах діють програми з заміни штучного покриття на траву, кущі й інші рослини. Раніше ми писали про Арнем, де знімають асфальт і міняють його на рослинність, щоб опади вбиралися у ґрунт, а не стікали у зливову каналізацію. Зараз Bloomberg CityLab повідомляє про змагання, яке влаштували між собою Амстердам і Роттердам.
У Нідерландів складна історія стосунків із водою: сама назва країни означає «нижні землі», адже половина її території розташована нижче метра над рівнем моря, і майже п’ята частина – узагалі нижче рівня моря. При цьому в містах традиційно дуже люблять вкриті плиткою доріжки – автори Bloomberg CityLab продивилися фото з повітря і дійшли висновку, що половина площ садів і присадків так чи інакше вкрита плиткою.
Амстердам і Роттердам запустили програму з заміни плитки, зокрема, у присадках перед будинками та офісами, на траву, кущі й іншу зелень. До цього заохочували долучитися місцевих жителів – переважно з просвітницькою метою, аби продемонструвати важливість озеленення в місті. Так, в одному з районів об’єдналися 70 мешканців, щоби демонтувати смугу плитки уздовж вулиці й висадити на її місці сад завдовжки 210 метрів.
Два міста звітували про кількість демонтованої плитки щодня. Зрештою рахунок став 47 942 в Роттердама проти 46 484 в Амстердама.
«У майбутньому в містах буде все менше місця для автомобілів. Головними будуть ходіння пішки, їзда на велосипеді та громадський транспорт. Це забезпечить чудові можливості для озеленення: нам потрібно звужувати дороги і зменшувати кількість паркомісць, натомість створюючи зелені коридори для прогулянок. Нам справді потрібно інтегрувати природу в місто, а не ділити їх на два окремі простори», – зазначає Тім ван Хаттум, голова кліматичної програми при Вагенінгенському університеті.
Загалом в Роттердамі поставили собі за мету створити до 2022 року 20 нових гектарів зелених зон. Планують зробити це переважно коштом озеленення публічних просторів та облаштування зелених дахів.
Наприклад, у 2014 році тут перетворили голу, вкриту плиткою площу Бентемплейн на експериментальний простір, який у суху погоду слугує спортивною ареною з амфітеатром, а у дощ збирає воду в резервуари, облаштовані під площею. Тож площа Бентемплейн одночасно збирає надлишок води й зберігає воду для різних потреб.
З початку року жителі Роттердама можуть отримати ґрант у розмірі 1,5 тисячі євро на заходи з запобігання змінам клімату, зокрема, на озеленення свого подвір’я або облаштування збору дощової води.
З 2015 року десятки муніципалітетів долучилися до програми Steenbreek, яка заохочує жителів озеленювати простір поряд зі своїми будинками, прибираючи зайве мощення. Через надмір плитки ґрунт не може впоратися з обсягами дощової води, якої ставатиме все більше через кліматичні зміни. Це, своєю чергою, призводить до надмірного навантаження на зливову каналізацію. Також плитка й асфальт довго зберігають тепло, якого теж, за прогнозами, ставатиме щобільше, і сприяють утворенню теплових островів.
Жителям Нідерландів радять під час облаштування саду використовувати якомога менше мощення і за можливості купляти вживану плитку, адже виробництво нової плитки чинить значний вплив на довкілля. Також вважають гарними варіантами дерев’яний настил, щепу або щебінь. Не радять використовувати каміння, особливо завезене з-за кордону – адже воно важке і його транспортування потребує значних витрат палива. Так само не радять гравій, бо його видобуток спотворює ландшафт.
Читайте також: Вау-ефекти Київзеленбуду не потрібні місту. Слід адаптуватись до змін клімату, а не занурюватись у казковий світ
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті