Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 121 днів. За цей час ми опублікували 24983 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Фото: ArkDes/Vinnova

У Швеції на національному масштабі впроваджують концепцію «15-хвилинного міста», яка передбачає децентралізацію міських територій, що дозволить мешканцям задовольняти свої щоденні потреби за 15 хвилин пішої ходи або їзди на велосипеді від своїх будинків, повідомляє Spring wise.

Минулої осені квартал в центрі Стокгольма, який виглядав як типова міська вулиця – з паркувальними місцями та проїжджою частиною, – став новим національним експериментом. Пілотна програма допомагає жителям зробити акцент на місцеві потреби та згуртованість громади. План реалізує Шведське управління інноваційних систем та дизайнерський аналітичний центр ArkDes. Пілотна ініціатива «Вуличні рухи», яка називається «однохвилинним містом», закликає місцеві громади переробити схему розташування окремих вулиць, щоб зосередитись на просторі біля їхніх будівель.

Читайте також: Очільниця Парижа обіцяє перетворити столицю Франції на «місто п’ятнадцяти хвилин»

Проєкт проводить семінари та консультації, щоб допомогти жителям контролювати, скільки місця використовується для паркування та інших громадських потреб. Для цього розроблено набір модульних вуличних меблів, які розміщують на стандартному парковочному місці для створення місць для сидіння, встановлення велосипедних стійок, дитячих ігрових майданчиків або зарядних станцій для електромобілів. Мешканці можуть вибрати, скільки одиниць меблів вони хочуть, і як їх налаштувати відповідно до потреб своїх вулиць.

Пандемія коронавірусу додала нового імпульсу тенденції, яка вже була на стадії розгортання – переконфігурувати міські простори, щоб вони відповідали потребам пішоходів, а не транспортних засобів.

Із схожою концепцією переобралась на другий термін очільниця Парижа, представниця Соціалістичної партії, Анн Ідальго. Спираючись на ідеї «сегментованого міста», запропоновані Карлосом Морено, професором «розумного міста» в Університеті Париж 1 Пантеон-Сорбонна, Ідальго пропонує зробити основні магістралі в Парижі недоступними для транспортних засобів, перетворивши мережі перехресть на пішохідні майданчики та створивши «дитячі вулиці» поруч зі школами.

Фото: courtesy Vinnova/ArkDes

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button