Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 287 днів. За цей час ми опублікували 23569 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Фото: Andrea Mantovani/The New York Times

Якщо очільницю Парижа Анн Ідальго переоберуть на другий термін, вона обіцяє перетворити французьку столицю на місто з безліччю кварталів, де «можна знайти все необхідне за 15 хвилин від дому»  і бажано не на автівці, пише Forbes.

Упродовж попередньої каденції Анн Ідальго робила місто більш дружнім до пішоходів та велосипедистів.

У ході передвиборчої кампанії вона оприлюднила план перетворення Парижа на «місто п’ятнадцяти хвилин» (Ville du quart d’heure).

Ідальго хоче здійснити «екологічну трансформацію», метою якої є очищення повітря та покращення «повсякденного життя парижан».

Спираючись на ідеї «сегментованого міста», запропоновані Карлосом Морено, професором «розумного міста» в Університеті Париж 1 Пантеон-Сорбонна, Ідальго пропонує зробити основні магістралі в Парижі недоступними для транспортних засобів, перетворивши мережі перехресть на пішохідні майданчики та створивши «дитячі вулиці» поруч зі школами.

Якщо Ідальго оберуть на другий термін, вона обіцяє зробити на місці стоянок автомобілів зелені насадження, овочеві сади та дитячі майданчики.

Деякі ідеї «нової організації вулиць» будуть постійними, а деякі, наприклад, шкільні вулиці для дітей, – організовуватимуться лише на навчальний період.

Концепція Ville du quart d’heure заснована на ідеї Морено про «хроноурбанізм», який передбачає всю необхідну для життя інфраструктуру на відстані 15 хвилин від дому. Таким чином, містяни зможуть «змінити свої стосунки з часом».

У «місті п’ятнадцяти хвилин» не будуватимуть великі торговельні центри за межами міста, адже всі найважливіші життєві потреби можна буде задовільнити в межах коротких піших та велосипедних відстаней.

На думку Морено, міста «все ще керуються парадигмою нафтової ери та її впливу на дороги та загальне містобудівне планування», але «ера всюдисущих автомобілів» закінчується. Професор вважає, що «збереження якості життя вимагає від нас побудови інших відносин між двома важливими складовими міського життя: часом та простором».

«Йдеться про те, щоб кинути виклик міському темпу життя», – каже Морено.

Читайте також: Громадський простір замість авторозв’язки: як зміниться площа Бастилії в Парижі?

Париж повинен «перейти від містобудування до містобудівного життєвого планування», а це «означає трансформацію високофункціонального міського простору з центром міста та його різноманітними спеціалізованими районами, на місто поліцентричне, основу якого складають чотири компоненти: близькість, різноманітність, щільність і всюдисущість».

Анн Ідальго інтегрувала ідеї Морено у свою передвиборчу кампанію. Вона очолювала Париж з 2014 року і стала першою жінкою, яка обіймала цю посаду. Муніципальні вибори відбудуться у Парижі 15 та 22 березня разом з іншими муніципальними виборами у Франції.

Хроно-урбанізм, або близькість усіх життєвонеобхідних структур до місця проживання людей, а також розвинута вело- та пішохідна інфраструктура вже стали стандартом міського дизайну у таких голландських містах як Гронінген та Утрехт.

Читайте також: Як політика відмови від автівок у Парижі вплинула на роботу метро?

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button