X

Як у Швеції створюють концепцію «15-хвилинного міста»?

Фото: ArkDes/Vinnova

У Швеції на національному масштабі впроваджують концепцію «15-хвилинного міста», яка передбачає децентралізацію міських територій, що дозволить мешканцям задовольняти свої щоденні потреби за 15 хвилин пішої ходи або їзди на велосипеді від своїх будинків, повідомляє Spring wise.

Минулої осені квартал в центрі Стокгольма, який виглядав як типова міська вулиця – з паркувальними місцями та проїжджою частиною, – став новим національним експериментом. Пілотна програма допомагає жителям зробити акцент на місцеві потреби та згуртованість громади. План реалізує Шведське управління інноваційних систем та дизайнерський аналітичний центр ArkDes. Пілотна ініціатива «Вуличні рухи», яка називається «однохвилинним містом», закликає місцеві громади переробити схему розташування окремих вулиць, щоб зосередитись на просторі біля їхніх будівель.

Читайте також: Очільниця Парижа обіцяє перетворити столицю Франції на «місто п’ятнадцяти хвилин»

Проєкт проводить семінари та консультації, щоб допомогти жителям контролювати, скільки місця використовується для паркування та інших громадських потреб. Для цього розроблено набір модульних вуличних меблів, які розміщують на стандартному парковочному місці для створення місць для сидіння, встановлення велосипедних стійок, дитячих ігрових майданчиків або зарядних станцій для електромобілів. Мешканці можуть вибрати, скільки одиниць меблів вони хочуть, і як їх налаштувати відповідно до потреб своїх вулиць.

Пандемія коронавірусу додала нового імпульсу тенденції, яка вже була на стадії розгортання – переконфігурувати міські простори, щоб вони відповідали потребам пішоходів, а не транспортних засобів.

Із схожою концепцією переобралась на другий термін очільниця Парижа, представниця Соціалістичної партії, Анн Ідальго. Спираючись на ідеї «сегментованого міста», запропоновані Карлосом Морено, професором «розумного міста» в Університеті Париж 1 Пантеон-Сорбонна, Ідальго пропонує зробити основні магістралі в Парижі недоступними для транспортних засобів, перетворивши мережі перехресть на пішохідні майданчики та створивши «дитячі вулиці» поруч зі школами.

Фото: courtesy Vinnova/ArkDes

Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 297 днів. За цей час ми опублікували 26302 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
| Хто ми такі?

Відкрити повну версію сайту