Партнерський матеріал з
Архітектор Влодко Зотов є одним із засновників Бюро ініціативної архітектури GA, яке займається міським плануванням публічних просторів, архітектурою різного рівня (від дитячих майданчиків до стратегії міст) та міським аналізом.
Упродовж 2014-2015 років працював міським планувальником у Департаменті містобудування та архітектури Києва. Є одним з розробників концепції планування території Рибальського острова, отримав першу премію як член команди у конкурсі розробників проєкту реконструкції Контрактової площіі, брав участь у підготовці конкурсного завдання «Територія гідності» на реконструкцію центрального ядра Києва після подій Майдану.
Нещодавно Бюро ініціативної архітектури GA взяло взяло участь у закритому тендері на проєкт реконструкції Арсенальної площі. У ході розробки – архітектори працювали на новому потужному ноутбуці для професіоналів від Acer – ConceptD 7.
GypsyArchitects (GA) вирішили оприлюднити свою версію реконструкції Арсенальної та розповісти про ідеї та принципи, якими вони керувалися. Заодно архітектори поділилися враженнями від користування професійною технікою Acer.
Історичний контекст
«Над будь-яким проєктом ми починаємо працювати з вивчення контексту – від інженерних мереж, специфіки руху, можливостей для інженерної техніки. Це задає базову рамку для того, щоб зрозуміти ситуацію. На Арсенальній площі виділили дві потужні контекстні домінанти – історичний шар і шар наявного озеленення», – розповідає Влодко Зотов.
Площа, сформована спорудами різних часів, насправді є значно більшою за ту невелику ділянку, з якою її асоціюють упродовж останніх десятиліть. Тривалий час доступ до споруд Київської або Нової Печерської фортеці був закритий, а самі споруди – відгороджені парканом. Відтак, реконструкція площі відкриває нові для киян краєвиди і ракурси.
Кожен історичний період залишив свій слід на тілі площі. Аби не загубити жоден із них, архітектори акцентували кілька видових вісей, зокрема вісь Каракіса (яка орієнтує на житлові квартали на сучасній вулиці Мазепи, споруджені в 30-х роках відомим радянським архітектором Йосипом Каракісом), вісь метро, вісь Микільських воріт (парадного в’їзду на територію Київської фортеці), вісь комендатури (у 1951 році в казармах фортеці розмістилося військове містечко з комендатурою Києва).
«На Арсенальній представлена типова для Києва строката забудову, де зодчі кожної епохи орієнтувалися на щось своє, не дуже зважаючи на попередників. Зрештою, сьогодні складно однозначно сказати, яка вісь головна, а яка другорядна. Приміром, Микільські ворота, раніше були одним із в’їздів у Київ. Але з плином часу втратили своє значення – про них пам’ятають хіба що дослідники історії Києва», – пояснює Влодко Зотов.
Зрештою, архітектори вирішили підкреслити кожну «лінію» і одночасно об’єднати простір, висадивши по всій території дерева.
Озеленення і комфорт
Аби відкрити вид на Микільські ворота, потрібно було зрубати кілька старих тополь, які росли перед ними. Щоб компенсувати втрату, архітектори передбачили парк перед виходом із метро і невеликий сад із гравійним мощенням одразу за вестибюлем.
Саме такого рішення не вистачає в цьому місці. Розпечена сонцем площа давно стала не комфортною для містян. Збільшення озеленення перетворює її на затишний простір, де можна зустрітися, перепочити в тіні, почитати книжку.
Поміж дерев пролягає шлях до метро, відкривається новий для киян маршрут до Микільських воріт. Озеленення заплановано так, що крони не заважають орієнтуватися у просторі. До того ж таке рішення є маленьким кроком у боротьбі з глобальним потеплінням і внеском проєкту в сталий розвиток міста.
Пам’ять і пам’ятник
Історично Микільські ворота мали три поверхи. Один з них наразі засипаний землею. Перед ними традиційно були рови, через які пролягав місток, межі якого відтворили мощенням. Струмок з обох боків мав зберігати пам’ять про рови і створювати додаткову прохолоду влітку. Скляна археологічна вітрина відкривала візуальний доступ до підземного поверху. Навігація в різних частинах площі давала коротку довідку про історичний контекст.
На думку архітекторів, Арсенальна площа – це, передусім, місце транзиту. Важливим у цьому сенсі є пам’ятник із гарматою посередині площі. Раніше він був присвячений робітникам заводу «Арсенал», а після декомунізації – українським військовим, що придушили більшовицький заколот на тому ж заводі.
«Пам’ятник на площі є своєрідним орієнтиром, біля якого зручно назначати зустрічі. Саме тому ми передбачили довкола нього подіум. Так місце для очікування стає більш очевидним», – розповідає Віктор Герасименко, архітектор бюро «Синектика», у співпраці з яким розроблявся проєкт реконструкції площі.
У ході роботи над проєктом реконструкції, архітектори зрозуміли, що гранітні парапети виходів з підземного переходу метро завдяки однотипності матеріалу і не надто великій різниці у висоті конкурують за увагу з пам’ятником із гарматою.
Парапети вирішили замінити на прозорі огородження, які візуально розвантажують образ площі, а також унеможливлюють вуличну торгівлю. Важливо, що в проєкті передбачили інклюзивний наземний перехід, який робить площу доступною. Наразі до найближчого наземного переходу потрібно пройти по вулиці Грушевського 450 метрів. (Цікаво, що аналогічний проєкт наземного переходу переміг у Громадському бюджеті Києва 2020 року).
Баланс комерційного і некомерційного
У своєму проєкті архітектури бюро GA намагалися зберегти баланс комерційних і некомерційних просторів.
Перший поверх реставрованої Київської фортеці, за проєктом, мав займати новий фудмаркет. На двох інших – розташовувалися офісні приміщення.
«Для частини містян міг бути актуальним новий фудмаркет і торгова зона. Решта отримала б комфортну площу з тінню, фонтанами і добре організованим простором. Ми хотіли, щоб Арсенальна завібрувала по-новому і почала притягувати людей, стала приємним місцем у будь-яку пору року», – зазначає Влодко Зотов.
Також передбачалося два нові виходи з метро – прямо до будинків Каракіса та Микільських воріт, які мали генеруати новий пішохідний потік. Наразі на виході з ескалаторів на станції метро «Арсенальна» пасажири обходять купол і лише тоді йдуть у зворотньому напрямку до виходу. Але, за словами архітекторів, технічно можливо організувати виходи безпосередньо з внутрішнього павільйону.
«Проєкт-переможець вже почав втілювати свою концепцію. Його критикували за зрубані дерева. Ми не досліжували їхній стан, тому не можемо точно сказати про виправданість чи невиправданість такого жесту. Гадаю, безперечно позитивним є те, що реконструкція відбувається за кошти інвестора. Вже з’явилися нові пішохідні шляхи і відкрилися нові ракурси для киян. Час покаже, наскільки вдалою буде загальна реалізація всього проєкту, включаючи офісний центр, який там збираються побудувати», – вважає Влодко Зотов.
«Хочеться, щоб з місця транзиту Арсенальна перетворилася на місце для тусовки, де можна посидіти в затінку чи затриматися в теплу пору року навіть після закриття метро. Вона має стати центром міського життя. А для цього має бути зручною і доступною», – зауважує Віктор Герасименко.
Проєкт реконструкції Арсенальної створювали з набором інструментів для творчості в ноутбуці ConceptD 7 від Acer. Користуючись нагодою, архітектори розповіли про свої враження від роботи з новою технікою.
Непомітність
«Як користувачці мені важливо, щоб все працювало і я не помічала, що запускаю “важку” програму чи 3D модель. У цьому сенсі пристрій просто ідеальний. У ході роботи забуваєш про технічні моменти і можеш повністю зосередитися на завданні», – розповідає Ольга Драженко, міська планувальниця з архітектурного бюро GA.
І справді, потужність Acer ConceptD 7 забезпечує восьмиядерний, шістнадцятипотоковий процесор Intel® Core™ 10-го покоління з максимальною тактовою частотою 5,1 ГГц а допомагає йому відеокарта NVIDIA® GeForce® RTX 2080 SUPER™ MaxQ. Такі характеристики дозволяють працювати швидко навіть із найскладнішими програмами.
«Пристрій легко транслює найважчі віртуальні проходи, якими ми презентуємо проєкт. Деяким простішим комп’ютерам це взагалі не під силу», – зазначає Влодко Зотов.
При цьому комп’ютер має ефективну систему охолодження, яка утримує ноутбук тривалий час на максимальній продуктивності з приємним рівнем шуму не більше 40 дБ, тож можна працювати в коворкінгу чи дома не турбуючи інших. У ноутбука також велика кількість (до 32ГБ DDR4) оперативної пам’яті та надшвидке сховище даних (2TB PCIe NVMe SSD у RAID 0), що зручно для всіх користувачів, а для архітекторів особливо важливо коли система має моментальний відгук на ваші дії на екрані.
Точність передачі кольору
Одну з центральних ролей для адекватної розробки і презентації архітектурного проєкту відіграє кольоропередача.
«Люди сприймають світ очима. Ми як архітектори створюємо гармонії. Колір дає змогу цій гармонії з’явитися. Якщо інструмент не відображає якийсь нюанс кольору, я вже не можу контролювати співвідношення. Тому це принципова річ. Я завжди до цього ставлюся дуже прискіпливо», – пояснює Влодко Зотов.
«Отримавши нотубук, ми відразу зробили тест на калібрування кольору. Він показав, що кольоропередача просто фантастична.
Тут просто один з найширших кольорових охоплень 100% Adobe RGB та ще й 4K екран. Це саме те, що потрібно для професійних потреб», – розповідає Ольга Драженко. Усі пристрої лінійки ConceptD проходять калібрування прямісінько на заводі, та мають сертифікат Pantone Validated та рівень Delta E < 2 для точного відображення кольорів.
Дизайн
Робочий інструмент є частиною іміджу архітектора. Тому зовнішній вигляд речі часто не менш важливий, ніж її функціональність.
Acer ConceptD 7 це ноутбук с магнієво-алюмінієвого сплаву має приємну на дотик керамічну поверхню білого кольору зі стійким до утворення плям матовим покриттям, яке не жовтіє і захищає корпус від пилу, кави чи маркерів. Ноутбук обладнано всіма необхідними в роботі портами, зокрема HDMI, miniDP 1.4 та Thunderbolt™ 3 USB Type-C.
«Ми одразу підключили додаткову клавіатуру, мишку, а третій USB лишився вільним для інших потреб», – пояснює Ольга Драженко.
«Мені сподобалося, що пристрій досить негнучкий, дисплей у ході роботи гарно фіксується. Кришку пристрою можна відкрити на 180 градусів, і це можна використовувати під час презентації проєктів клєінтам», – ділиться враженням Влодко Зотов.
Візуально скошені кути дозволяють комп’ютеру легко поміститися у рюкзак невеликого розміру. Мобільності додає невелика вага – близько 2.1 кг за товщини 17.9 мм і можливість автономної роботи впродовж семигодинного робочого дня.
«Технічні параметри ConceptD 7 мене як професіонала влаштовують на всі 100%. Крім того, такий ноутбук приємно було взяти у відрядження для роботи з клієнтами. Це дуже статусна річ, яка додає деякого шарму до мого образу як архітектора», – зазначає Влодко Зотов.
Дізнавайтеся більше деталей про усі моделі ноутбуків для професіоналів ConceptD за посиланням.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 119 днів. За цей час ми опублікували 24961 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті