Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24971 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Фото: facebook.com/kyivtrafficmanagement/

Серед засобів заспокоєння руху в Києві продовжують надавати перевагу лежачим поліцейським. Так, у березні київський Центр організації дорожнього руху встановив нові лежачі поліцейські на бульварі Вацлава Гавела та на Магістральній вулиці.

Водночас ГО «Київ – Велосипедне місто» повідомляє, що згідно з роз’ясненнями, яке надали ДерждорНДІ – розробники нової редакції ДСТУ, – міста мають поетапно замінювати лежачі поліцейські на конструктивно виконані дорожні пагорби (берлінські подушки) чи підвищені переходи, і лише підтримувати експлуатаційні якості вже існуючих конструкцій. Так само в багатьох європейських містах відмовляються від лежачих поліцейських, котрі мають низку недоліків, й зокрема є незручними для велосипедистів:

  1. Пластикова або гумова конструкція, яка кріпиться до поверхні проїзної частини анкерними гвинтами, швидко втрачає експлуатаційні якості – вдавлюється, тріскається, зривається анкерне кріплення, тощо – тому її потрібно замінювати на нову раз на півтора-два роки. Зокрема, покриття з часом «зчісується», стає слизьким, втрачає відповідний коефіцієнт зчеплення і стає небезпечним для велосипедистів.
  2. Асфальтове покриття під «поліцейським» просідає та руйнується. Його не відновлюють, а просто переставляють конструкцію поруч, залишаючи в асфальті отвори від кріплення, що пришвидшує подальше руйнування.
  3. Восени на лежачі поліцейські налипає листя, яке затримує відтік дощової води та створює калюжі. Взимку снігоприбиральна техніка часто вириває конструкцію з кріпленням.
  4. Водіїв автомобілів дратують занадто різькі та повторювані «підскоки» на лежачих поліцейських. Щойно вони проїжджають бар’єр, то миттєво набирають швидкість руху. Відповідно, це створює не комплексне і не помірне заспокоєння швидкості руху, а фрагментарне.
  5. Додамо, що лежачі поліцейські створюють сильний шум, особливо коли через них проїжджає габаритна автівка. Фура, яка підстрибує на пагорбі, змушує труситися шибки у навколишніх будинках. На відміну від «поліцейських», берлінська подушка дозволяє машині проїхати безшумно.
  6. Ще донедавна чинні від 2006 року ДСТУ, які передбачали розміщення лежачих поліцейських на всю ширину проїзної частини, унеможливлювали влаштування велосипедної смуги руху.

У новій редакції ДСТУ від 2020 року вказано, що дорожні пагорби не повинні обмежувати рух пішоходів та велосипедистів та погіршувати водовідведення. Нові правила дозволяють влаштовувати інші засоби заспокоєння руху, такі як берлінські подушки та підвищені переходи.

Фото: Аркадій Гершман, gre4ark.livejournal.com

Так, водій має два сценарії перетину берлінської подушки: призупинитись та проїхати чітко по краях подушки не заїжджаючи на трапецієвидний пагорб; призупинитись та проїхати одним колесом по пагорбу з вимушеним «підскоком». Велосипедисти вільно оминають берлінську подушку між дорожнім бортом та пагорбом, а громадський транспорт легко пропускає пагорб між колесами.

Фото з блогу kyivbikecity.wordpress.com

Інший засіб заспокоєння руху – підвищений пішохідний перехід, який дозволяє автівкам проїхати його плавніше й водночас забезпечує безбар’єрність на шляху пішоходів. Такі переходи почали встановлювати у Києві ще 2016 року, але це досі не часте явище.

Читайте також: Квіткові клумби та «розумні лежачі поліцейські»: як у Швеції знижують швидкість у житлових кварталах?

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button