Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 274 днів. За цей час ми опублікували 23472 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Усі фото: texty.org.ua

На землях, які раніше належали Інституту садівництва й де вирощували плодові дерева, зараз будується один із численних житлових комплексів, які мають проблеми з інфраструктурою. Нову заміську забудову аналізує архітектор Олег Гречух в матеріалі Текстів.

Йдеться про ЖК «Одеський бульвар», розташований у Новосілках, біля траси Одеса-Київ. Квартири продають за ціною від 750 доларів за квадратний метр. Будівництво має попит, і при цьому викупають цілі поверхи – це значить, що низку квартир будуть використовувати посередники, які перепродаватимуть житло або здаватимуть його в оренду.

Містобудівні умови видавала Чабанівська сільська рада, до складу якої входять села Чабани і Новосілки. Згідно з нещодавно затвердженим генеральним планом, у селах мають набудувати квартир на 100 тисяч мешканців, що можна порівняти із населенням Ужгорода.

Будівництво почалося «в чистому полі», на землях, відведених «для товарного сільськогосподарського виробництва». До початку забудови тут не було ні потужного електроживлення, ні водогону, ні каналізації, ні теплотраси, ні шкіл, ні дитячих садочків, ні громадського транспорту, ні доріг чи тротуарів.

Єдину школу розташовано в селі за два кілометра від житлового комплексу. Звісно, забудовник зобов’язується збудувати дитсадки і школи, але робити їх безкоштовними невигідно.

Так само на рендерах забудовник демонструє зелені подвір’я, але зараз це фактично парковка, а «алея» з дорослими деревами – це колишні захисні смуги, які висаджували для захисту поля від снігових заметів.

«Зовнішній вигляд тут ще утилітарніший, ніж у хрущівки: висота стель 2,5 метра, типові вікна, типові стіни, які тиражує бетононасос в однотипну опалубку. Завдяки цьому досягається висока швидкість спорудження і низька собівартість. Фактично це конвейєр квадратних метрів», – зауважує архітектор.

Як і в багатьох таких новобудовах, активних перших поверхів і безбар’єрного входу не передбачено. До під’їзду ведуть високі сходи, до яких збоку прибудували громіздкий пандус. Комерція розташовується у цокольних поверхах – до магазинів потрібно або спускатися сходами в підвал, або підійматися вгору. Таким чином пішохід не бачить вітрин, не може безперешкодно завітати в крамницю.

До Києва мешканці добиратимуться трасою, де можна спіймати міжміську маршрутку. Її можна перетнути через наземний перехід, який недоступний для маломобільних людей – там немає ліфтів.

Загалом мешканці житла, розташованого обабіч траси Київ-Одеса, часом ризикують перебігати семи-шестисмугову дорогу, якою машини несуться на високій швидкості, – адже переходи розташовані на великих відстанях один від одного, й іти до них не лише займає час, але й просто неможливо через відсутність тротуарів. Тож, хоча вказаний ЖК розташовано у 20 хвилинах пішки від станції метро «Теремки», дістатися до неї можна хіба лісосмугою, але тільки в суху погоду.

Автомобіль робить ЖК не набагато доступнішим – поблизу немає розв’язки. Щоб спростити заїзд новим мешканцям, на трасі зробили кілька світлофорів і додали перехрестя, чим уповільнили рух цієї швидкісної магістралі беззупинкового руху. «Траса стала міською вулицею з характерними заторами і підвищенням рівня викидів газів в атмосферу», – зазначає архітектор.

Зазначимо, що за даними Державної служби статистики, у 2020 році найбільше нового житла звели будівельні компанії в Київській області. Якщо в Києві торік збудували лише 3,6 тисячі квартир, то в області – 15,5 тисяч.

Засновник KAN Development Ігор Ніконов заявив, що компанія розробляє проєкти будівництва заміського житла під Києвом.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button