КМДА: об’їзну велодоріжку на Трухановому острові побудують, щоб розділити вело- й авторух
Одночасно у КМДА та Київавтодорі запевняють, що жодних змін у пропускній системі на острові не станеться.
Одночасно у КМДА та Київавтодорі запевняють, що жодних змін у пропускній системі на острові не станеться.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Інформація про наміри створити новий об’їзний веломаршрут на доріжці вздовж берега Дніпра на Трухановому острові викликала у київської велоспільноти побоювання, що таким чином місто намагається розподілити вело- та автомобільні потоки, а отже – послабити обмеження для автотранспорту.
«Хмарочос» звернувся за роз’ясненнями до КМДА та отримав запевнення, що жодних змін у пропускній системі не станеться. Зараз острів наскрізно перетинає Труханівська вулиця, яка з 2015 року є частиною веломаршруту «Троєщина-Центр». Нею також мають право проїжджати службовий транспорт і автівки тих, хто живе на острові, за умови дотримання швидкості до 20 км/год.
«В рамках реконструкції дороги на Трухановому острові не передбачається забезпечення вільного доступу транспортних засобів на острів, а також будь-яка зміна існуючої пропускної системи для транспортних засобів», – запевнив «Хмарочос» головний інженер «Київавтодору» Володимир Харченко.
За його словами, нова велодоріжка дозволить зробити зручнішим і безпечнішим шлях на спортивні бази. Також реконструкція дороги дозволить скоротити шлях відпочиваючих між Пішохідним мостом та перехоплювальним паркінгом, розташованим біля Північного мосту.
Водночас пресслужба КМДА опублікувала заяву заступника голови міської адміністрації Олександра Густєлєва, в якій можна помітити дещо неоднозначні формулювання. Зокрема, посадовець заявляє, що велопішохідний променад вздовж Дніпра будують саме з метою «розподілення автомобільного і велопішоходного потоків».
«На сьогодні єдиною магістраллю на Трухановому острові між Північним мостом та Парково-пішохідним мостом є вулиця Труханівська. Нею користуються пішоходи, що гуляють островом, бігуни, велосипедисти, ролери тощо. Одночасно нею їздить автомобільний транспорт – приватний транспорт спортсменів, власників закладів харчування, гостей туристичних баз, а також, на жаль, вантажний транспорт будівельників. Існуюча ситуація є для всіх незручною і небезпечною. І розподілення, з одного боку, транспортного потоку, а з іншого велопішоходного – стає на часі», – зазначив Густєлєв.
При цьому він наголошує, що вулиця Труханівська незмінно залишиться частиною веломаршруту «Троєщина – Європейська площа» і можливою для пересування пішоходів. Для автомобільного транспорту і надалі діятимуть обмеження швидкості руху 20км/год.
Підсумовуючи – КМДА надає суперечливі роз’яснення, з одного боку вказуючи на конфлікт між велосипедистами та автомобілями й навіть небезпеку спільного користування Труханівською вулицею, і прямо заявляючи, що метою будівництва об’їзної велодоріжки є відмежування велосипедного потоку від автомобільного. З іншого – запевняє, що обмеження на рух автотранспорту не зміниться.
Нагадаємо, 16 березня «Київавтодор» провів тендер на розробку проєктно-кошторисної документації для реконструкції дороги на Трухановому острові. На конкурсі переміг Інститут «Київдормістпроект» із пропозицією 5,6 мільйона гривень.
Велоактивістка Анна Даниленко повідомила, що у 2018 році була присутня на засіданні земельної комісії, де представниця Департаменту архітектури КМДА розповіла про плани створення велодоріжки вздовж лінії берегу Дніпра й водночас – повноцінної автомобільної дороги на вулиці Труханівській. Густєлєв у відповідь на це заявляє, що концепції розвитку острову із скасуванням велопішохідного руху у вигляді документу немає.
Зазначимо, що влітку минулого року на Трухановому острові збудували вхідну групу з перголою, а велодоріжку проклали в обхід цієї конструкції. У ГО «Київ – Велосипедне Місто» заявили, що саме такими й були побажання велоспільноти. Наприкінці року на мосту встановили гумові напівсфери, які, вочевидь, покликані знижувати швидкість велосипедистів.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті